Har kollat givarna, men inget satt löst, har även tagit bort kontakterna och rengjort med kontakt spray.
Kan det vara något relä som inte fungerar som det ska?
Finns det någon som har elschema till V6-95a?
V6+V6 wrote:Nej, det har jag inte gjort.
Hur mäter jag, vad för värden ska det vara?...
Antingen mäter du resistans (Ohm) eller spänning (Volt) för att kontrollera funktionen, dessutom torde det framgå ifall givarna är NO (normaly open) eller NC (normaly closed)
Lite svårt att råda exakt dock, efterssom jag inte sett givarna... men bilel är ju alltid bilel där man ofta får kontrollera jordningen.
Vanligt fel på farthållarna är vakumslangen som går till klockan. Den brukar alltid ha någon spricka eller dylikt. Kolla det först =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Angående givarna, jag har nu mätt båda givarna. Jag har automat, så en vit och en svart sitter på bromspedalen.
Den svarta har 2 stift, den släpper igenom ström när den inte är intryckt (alltså när jag bromsar).
Den vita har 3 stift, om styrspåren för kontaktdonen är uppåt så är det ström igenom stiftet längst till vä och till hö när bromsen är nertryckt och ström igenom vä stift och mitt stiftet när bromsen inte är nertryckt.
Kanske någon vet om de ska fungera så?