Snälla, hjälp en stackars fattig student med sin renault 5
Moderator: Forumpolisen
Snälla, hjälp en stackars fattig student med sin renault 5
Jag köpte min Renault 5, 87:a för ett år sen i lite halvtaskigt skick. I februari så märkte jag att grenröret höll på att lossna varvid jag tog bort förgasare och alla slangar och sk*t och sen skruvade fast grenröret och försökte sätta tillbaka alla slangar ordentligt.....Hmmmm skulle nog inte ha gjort detta utan lite professionell hjälp, bilen startar numer och dör direkt om inte jag chokar och pumpgasar hela tiden. tomgången går även som en jojo mellan 300 och 1500 varv. Vissa dagar går den dock helt ok utan choke men sen efter nån timme är det bedrövligt igen. Vad kan ha hänt under detta ingrepp? har jag satt slangarna fel eller har jag kommit åt på nått speciellt ställe? Jag har Haynes bok och har försökt hitta inlägg om hur slangarna ska kopplas men hittar inte rätt. Kan jag ha haft sönder en vacuumslang eller som jag kanske tror, satt en slang fel? Har en WEBER förgasare. Ska inte glömma att säga att jag efter detta oxå bytt, tändstift, rotor, fördelardosa, olja, oljefilter, slangar till och från förgasare samt kollat att bensinpumpen fungerar, ingen speciell färg på avgaserna, ingen olja i kylarvattnet men ett högre konstigt ljud från motorn har kunnat höras senaste 10-15 milen.
Snälla, hjälp mig, håller på att bli tokig!
Snälla, hjälp mig, håller på att bli tokig!
Snälla hjälp en student......
Fögasarversionen har en slang som är ansluten under förgasarfoten och kopplad till vevhusventilationen.Inne i den sitter en kalibrerad strypnippel så att inte motorn "drar" förmycket tjuvluft.Det är vanligt att den kommer bort ifall någon som inte vet om den bytt slangar.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem