Yes!! Min Laguna klarade besiktningen

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
RolandM

Yes!! Min Laguna klarade besiktningen

Post by RolandM »

"Den här var det inga problem med", sa killen och lämnade tillbaks nyklarna. Möjligen sa han det med en anings förvåning i rösten.
Enda felet han hittade på min Laguna var musiken. Stämde inte med min stil tyckte han. :) (jag har dreadlocks, bilnyckeln hängde i ett Bob Marley band, men stereon öste ur tung housetechno). Haha...

Jag ser fram emot en skön, gungande sommar... Sköna mil, skön bil, skön stil.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
Andy_83

Post by Andy_83 »

Bara att gratulera!!

Skön sommar

:D
Laguna II -03
MVH //Andy, Lund
mange
Forumpolis

Post by mange »

Grattis :D :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

skulle det vara något stort under att den gått igenom...lr..men får väl gratulera ändå..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Anders J

Post by Anders J »

Grattis, man känner igen sig alltid lika nervös när man besiktar eller fastnar i en poliskontroll :D
ab

Post by ab »

klart att den klarade sig.

ha det bra i sommar med din laguna,precis en sån som jag drömmer om att äga just nu.

fast jag vill ha v6an.
RolandM

Post by RolandM »

Jag var lite orolig för besiktningen eftersom den hade fått nya "hemmagjorda" bromsrör för Volvo kunde (ville) inte leverera till min verkstad, så verkstaden (Solna Bilteknik) fick tillverka egna (fanns inte hos andra leverantörer, som Micro m fl, heller).

Men det gick ju bra... :)
Sköna, mjuka mil nu. Aaaah...
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

RolandM wrote:Jag var lite orolig för besiktningen eftersom den hade fått nya "hemmagjorda" bromsrör för Volvo kunde (ville) inte leverera till min verkstad, så verkstaden (Solna Bilteknik) fick tillverka egna (fanns inte hos andra leverantörer, som Micro m fl, heller).

Men det gick ju bra... :)
Sköna, mjuka mil nu. Aaaah...
är du rädd för att det va "pirat" rör lr,seriöst allså varför betala volvo orginalrör när man kan göra egna som blir minst lika bra om inte bättre,till vissa bilar gör till och med märkesverkstan egna rör efter dom som sitter på plats dom kan inte ens tala om hur långa dom skall vara,för dom vet inte......så sluta tänka på orginal och pirat delar finns inget som heter så och inget att oroa sig för alls......
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
MrSmecker

Post by MrSmecker »

varför betala volvo orginalrör när man kan göra egna som blir minst lika bra om inte bättre,till vissa bilar gör till och med märkesverkstan egna rör efter dom som sitter på plats
Ja originalrören är ingen höjdare. Stålrör kanske håller i saltfria Frankrike, men i Sverige krävs kopparrör.
Post Reply