Var och tvättade bilen häromdagen. Efter det har temp. mätaren dummat sig. Igår tex visade den 17 plus grader medans det inte var mer än runt 3-4 plus grader ute. Fick också lite strul med att det immar igen då och då och tänkte att det kan ju hänga ihop med temp. mätaren (Har inga problem med imbildning om man kör klimatanläggningen i manuellt läget).
Så till frågan: finns det något man kan göra för att temp. mätaren skall visa rätt igen?
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Är antagligen givaren i höger spegel. Strulet med imma kan bero på det eftersom acn får sin temp från den. (litten plupp av gummi under spegeln)Det är lätt att ta bort den och byta själv.
då har jag bytt givaren - den kostade ca 570kr. Men jag hittade ingen skarvkontakt, så jag klippte kabeln och lödde sedan fast den nya givaren. Den gamla givaren hade inte mer än ca 3cm kabel synlig innan den försvann in i kabelhärvan och sedan bort i någonslags mångpoligkontakt. Men men... nu är det bytt iaf oac allt strul med imman försvann på samma gång
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Kul
jo kabel mattorna ändrar Renault 10ggr per år Märkte det, när jag monterade dragkrok på min bil, inte en siffra rätt med kablarna och kontakterna. Volvo fick beställa nytt 2ggr.