Isbildning Framskärmar Laguna II
Moderator: Forumpolisen
Isbildning Framskärmar Laguna II
När vädret påbjuder s.k issörjebildning i framskärmarnas bakkant så upplever jag att det är väldigt svårt att få bort det och på Lagunan så fastnar det alltför lätt och avståndet till däcken blir noll eller att det tar i och detta ger upphov till att ' man känner i ratten ' att det 'tar emot lite ' , i alla fall är min fråga om någon känner till om det finns någon form av ' medel ' som man kan stryka / spraya på insidan av skärmen för att denna is sas släpper ' automatiskt ' ??
rlu
Så länge sörjan är "mjuk å slaskig" går det ju att sparka av lite från stänkskydden (om du har monterat såna?), eller karva bort det med isskrapan. Nåt medel man kan stryka på känner jag inte till. Spola med varmt vatten är ju inte det lättaste heller
Som du säger, det är inte mycket spelrum för hjulen. X-tra roligt blir det om man glömt att sparka bort sörjan så att det har frusit när man skall köra. Det låter inte alltför trevligt när man svänger...
Som du säger, det är inte mycket spelrum för hjulen. X-tra roligt blir det om man glömt att sparka bort sörjan så att det har frusit när man skall köra. Det låter inte alltför trevligt när man svänger...
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.