Isbildning Framskärmar Laguna II

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
roger

Isbildning Framskärmar Laguna II

Post by roger »

När vädret påbjuder s.k issörjebildning i framskärmarnas bakkant så upplever jag att det är väldigt svårt att få bort det och på Lagunan så fastnar det alltför lätt och avståndet till däcken blir noll eller att det tar i och detta ger upphov till att ' man känner i ratten ' att det 'tar emot lite ' , i alla fall är min fråga om någon känner till om det finns någon form av ' medel ' som man kan stryka / spraya på insidan av skärmen för att denna is sas släpper ' automatiskt ' ??
rlu
kmfdm

Post by kmfdm »

Så länge sörjan är "mjuk å slaskig" går det ju att sparka av lite från stänkskydden (om du har monterat såna?), eller karva bort det med isskrapan. Nåt medel man kan stryka på känner jag inte till. Spola med varmt vatten är ju inte det lättaste heller :lol:
Som du säger, det är inte mycket spelrum för hjulen. X-tra roligt blir det om man glömt att sparka bort sörjan så att det har frusit när man skall köra. Det låter inte alltför trevligt när man svänger...
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
chh

Post by chh »

Har inte det problemet med min,men har stänkskydd... om det kan inverka.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

visst skrapar det lite och låter om man svänger,och det är lite stötigt,men det beror inte på bilen utan det jävla vädret...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
A-K

Post by A-K »

Jag råkade ut fr det o blev lite rädd, trodde ngt gått sönder på bilen, innan jag såg allt som samlats där hjulen sitter, inte konstigt det tog emot när man svängde då...
Post Reply