PC-spel med Renault i???

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

Hitta ett online spel nyss där man kör strippen, ställer ut bilen osv. Vet dock inte om det finns nån Renault med,. men troligtvis inte. Bra tidsfördrift iaf. :lol:
http://uploads.ungrounded.net/160000/16 ... oad_NG.swf
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Colin McRae 05 gick inte att hitta, men jag beställde Need for Speed most wanted på Sibas hemsida för 299 spänn. Fyndpris??? Köpte 2:an åxxå, så den installerades igår. Usch...det är ruskigt roligt!
Får se om postgubben kommit med beställningarna från cdon.com där hittade jag lite andra spel.

Verkar som PS2 har bäst utbud av racing och rallyspel. På power fanns det ett trevligt tillbehör...ett stativ för ratt och pedaler, med tillhörande blå racingstol. 1500-1700 för ett playstation2 är överkomligt, men man kan inte köpa allt - bara för att få köra F1 2005 :oops:

:D Hem å krocka Golf!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Teemu
Posts: 508
Joined: 10 Dec 2005, 00:21
Location: Hallsberg

Post by Teemu »

inte speciellt inne på detta med spel, men vet att jag hört talas om så kallasde emulatorer. Alltså att man skall kunna spela playstation och X-box spel på sin vanliga dator...
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
User avatar
Steel
Posts: 301
Joined: 06 Apr 2005, 20:01
Location: Alingsås

Post by Steel »

kmfdm wrote:Colin McRae 05 gick inte att hitta, men jag beställde Need for Speed most wanted på Sibas hemsida för 299 spänn. Fyndpris??? Köpte 2:an åxxå, så den installerades igår. Usch...det är ruskigt roligt!
Får se om postgubben kommit med beställningarna från cdon.com där hittade jag lite andra spel.

Verkar som PS2 har bäst utbud av racing och rallyspel. På power fanns det ett trevligt tillbehör...ett stativ för ratt och pedaler, med tillhörande blå racingstol. 1500-1700 för ett playstation2 är överkomligt, men man kan inte köpa allt - bara för att få köra F1 2005 :oops:

:D Hem å krocka Golf!
Need for speed Most wanted ? detta är helt nytt och det enda i spelserien med detta namn !
Du måste väl mena Need for speed Underground I & II :o :)
Johan Stål / Alingsås #1454
Renault Mégane III 1.5 DCI 110hkr
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Nooops. Need for speed most wanted var det jag beställde från SIBAS hemsida igår. :D :D :D 299 pix, fast frakt tillkom med några kronor. Prisvärt - inte sant? Såg att det kostar 499-599 annars. Dom andra två Need for speed 1 å 2 har jag redan införskaffat.
Det luktade bränt gummi i vardagsrummet igår 8) Till å med katten verkar vara intresserad av spelet :lol: Hon gör väl skäl för namnet...Lotus Elise!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
new_03
Posts: 114
Joined: 02 May 2005, 19:19

Post by new_03 »

själv kör jag clio v6 i need for speed most wanted, helt okej spel..
men inget går upp mot gt4! det äger alla andra bilspel tycker jag, just frö man kan köra vanliga bilar och pyssla med deras prestanda.. kör både megane coupen och clio v6 i gt4.. grymmt.. :lol:
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

GT Legends skulle jag vilja ha, men tyvärr pallar inte min dator de senaste spelen. :(

Har dock ett annat äldre spel, som heter Rally Trophy, där man som bonusbil kan köra en Alpine A110:

Image
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

:cry: :cry: :cry:
:evil: :twisted: :roll:
Har lust att demolera skivan med NFS most wanted!
Först går den inte att installera alls. OK, kanske DVD-spelaren var/är för seg, men DVD-brännaren kunde i alla fall läsa skivan. MEN-det gick inte att installera den. Först när jag avinstallerade NFS underground 1 och 2 gick det att installera NFS most wanted. Nu går det att starta spelet...MEN, trots att jag hämtat nya drivrutiner för Grafikkortet (Nvida..nåt 128MB) så är det en bedrövelse att...Grrrrrr :twisted: :twisted: :twisted:
Hur roligt är det att spela när man bara ser kartan, och vägen bakåt i BACKSPEGELN??? Allt annat är beige, flimmer...fast inte filmerna och intro. Sjukt! Har kollat allt som går att kolla med inställningar i spelet.
Det som retar mig mest är att allt det roliga man lyckats fixa i NFS 1 å 2 är borta tack vare avinstallationen. Skall kolla allt annat som går att kolla, sedan ringa EA-supporten å vara lite :twisted: otrevlig. Inte skall man väl behöva avistallera tidigare versioner av ett spel för att få igång det nya? BUGG!?! Bläh...

Förresten - systemkraven på spelet uppfyller jag.
Så, nån som har erfarenhet av spelet, vad som kan krångla?
:cry:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
new_03
Posts: 114
Joined: 02 May 2005, 19:19

Post by new_03 »

skumt.. jag tog hem nfs most wanted för ett tag sen, först va mitt spel as segt att instalera, tog typ 40 min i vanliga fall brukar man ju ösa in dem på typ 5-10min.. uppfyller alla systemkraven och mer därtill men spelat laggar ändå... kan inte spela det i full upplösning vilket jag kan, med typ alla andra spel.. nfsu va inga problem.. =( nått skumt med detta spel..
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

har inga problem med spelet alls...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
new_03
Posts: 114
Joined: 02 May 2005, 19:19

Post by new_03 »

jasså.. finns det några speciella inställningar man kan göra på spelet eller? typ open-gl osv.. har ett g-force fx med senaste updateringarna, tycker det borde funka med det.. skumt.. men det är kul spel i alla fall..
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tony wrote:har inga problem med spelet alls...
:o Får man fråga vad du har för snäll dator? Har du gjort några specialla inställningar för att spelet skall funka?
Kör Midnight Club II och GTR FIA GT racing game utan krångel, men NFS most wanted är :evil: Systemkraven är tom lägre på det sistnämnda spelet, så vad är problemet???
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
new_03
Posts: 114
Joined: 02 May 2005, 19:19

Post by new_03 »

undrar precis samma sak.. :)
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

har väl ingen speciell dator en 3.0p4 med 9700pro kort 1gb ram kör med drivrutiner från www.omegadrivers.net .....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Steel
Posts: 301
Joined: 06 Apr 2005, 20:01
Location: Alingsås

Post by Steel »

Till spelet rFactor har släppts en Mégane trophy 2005 -modifikation !
Finns att ladda här: http://www.rsdg.net/

Image

Citat: After months of hard work RSDG is proud to release our first add-on for ISI's rFactor. The add-on is based on the 2005 Eurocup Mégane Trophy championship. The add-on features:

-33 authentic liveries from the '05 Eurocup championship.
-7 fictional liveries that represent the RSDG team.
-Vehicle dynamics model based on real life suspension geometry and tuned using feedback from professional race car drivers.
-Championship series mode that follows the '05 World Series schedule - tracks must be downloaded from the internet.
-Cockpit engine sounds based on real life Megane Trophy cockpit recordings.
-Alternate cockpit sounds also based on real recordings.
-Windshield that accumulates dirt and debris.
-Adjustable power steering for fine tuning the FFB effect.

Image
Johan Stål / Alingsås #1454
Renault Mégane III 1.5 DCI 110hkr
Post Reply