PC-spel med Renault i???
Moderator: Forumpolisen
PC-spel med Renault i???
Hallo!
Har nyss skaffat Logitec rattkontroll...och ett billigt bilspel att öva på
Som tur är finns det ingen Renault jag kan demolera i det
men det vore himla kul om nån hade tips på racing, rally eller bilspel där man hittar någon Renault som man kan ratta. Har köpt Need for speed Underground för 59 spänn och krockar Golf GTI utan att lida nämnvärt. F1 spelet får vänta tills jag blivit kompis med ratten. Det är svårare än jag trodde
men usch så qul!!!
Så - tips på bilspel - taxåmycket på förhand för eventuella bidrag.
Har nyss skaffat Logitec rattkontroll...och ett billigt bilspel att öva på

Som tur är finns det ingen Renault jag kan demolera i det

Så - tips på bilspel - taxåmycket på förhand för eventuella bidrag.

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Jag körde några varv runt Spa i en A110'a i går.
Skitkul!!
GT Legends kan verkligen rekommenderas.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23025

Skitkul!!
GT Legends kan verkligen rekommenderas.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23025

GT legends!!! Får kolla efter det spelet.
Det ser verkligen snyggt ut! En smula beroendeframkallande? Surt att F1 2005 inte finns på PC (har bara sett till playstation än - eller var det 2004?).
Det lär bli en del $$$ som spenderas på roliga bilspel

Det lär bli en del $$$ som spenderas på roliga bilspel

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
stämmer bra det,,har spelet..Mr X wrote:Har för mig att jag hörde att det skulle finnas en Clio V6 i nya need for speed most wanted.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- fruktsallad
Sen den som kör Ps2 så finns juh Grand Turismo 4 =D
vi har det hemma ! Sen har vi 900 graders ratt, Alltså 3,5 rattvarv =) plus 3*2 meter bioduk och surroundljud !
Sen är det bara att välja och vraka ur Renaults modellprogram !
Bästa bilspelet enligt mig =)
vi har det hemma ! Sen har vi 900 graders ratt, Alltså 3,5 rattvarv =) plus 3*2 meter bioduk och surroundljud !
Sen är det bara att välja och vraka ur Renaults modellprogram !
Bästa bilspelet enligt mig =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Falk! Kollade systemkraven för GT Legends...minimikravet uppfyller jag, men inte det rekommenderade på 1GB RAM. Vad kör du med??? 512 MB kanske inte räcker...
Robin! Usch...Playstation2. Har du alla F1 spel?
F1 2005? Det verkar finnas mycket roligare bilspel till PS2 än till PC. Men, man kan ju inte köpa allt...Så, då har du en sparcostol med 4 punktsbälte å hjälm när du sätter dig framför duken och spinner loss
Hur roliga är rallyspelen? Collin McRae?
Jaja, får väl besöka spelbutikerna i GBG och dammsuga bland hyllorna. Kanske man hittar några godbitar som ni tipsat om!
Tack!

Robin! Usch...Playstation2. Har du alla F1 spel?

Jaja, får väl besöka spelbutikerna i GBG och dammsuga bland hyllorna. Kanske man hittar några godbitar som ni tipsat om!

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Datorer...kmfdm wrote:Falk! Kollade systemkraven för GT Legends...minimikravet uppfyller jag, men inte det rekommenderade på 1GB RAM. Vad kör du med??? 512 MB kanske inte räcker...![]()

Jag är absolut ingen expert på området, jag tjuvkör lite när sonen lattjar bara...
Vi kör bilspelen på grabbens dator, en 2,4GHz med 1GB ram och ett några år gammalt nVidia grafikkort. Det är nog på gränsen att GTL funkar på den burken.
Jag tror att grafikortet är flaskhalsen i vårt fall. 1GB ram bör man nog ha.
Minne är ju rätt billigt nu för tiden...
Ett av de absolut bästa bilspelen när det gäller körkänsla är ju gamla hederliga Grand Prix Legends. Trots att det funnits i många år är det fortfarande ett av de absolut vassaste. Det finns hur många banor, patchar och fix som helst till det spelet.

Åsså finns ju förståss GTR, ett bra spel.
Vad jag förstått på snacket är rFactor oxå rätt okej.
Det finns en del info om bilspel på rejsas race-sim avdelning.
http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=9
Om man läser i trådarna länkas det till andra sajter med ännu mer info.
Men, jag föredrar givetvis att köra bil i verkligheten. Slalom eller bana. Det finns inget som går upp mot ett cleant åk i en konbana, att vräka Clion genom TV-böjen på Kinnekulle eller genom esset på Gelleråsen...

Mer bankörning åt folket! (och då speciellt CRS'are förståss...)

Last edited by Falk on 28 Dec 2005, 17:28, edited 2 times in total.
Jaop vi har i allafall 2003 års F1 ... det är skitsvårt att spela tycker ja =)kmfdm wrote:Falk! Kollade systemkraven för GT Legends...minimikravet uppfyller jag, men inte det rekommenderade på 1GB RAM. Vad kör du med??? 512 MB kanske inte räcker...![]()
Robin! Usch...Playstation2. Har du alla F1 spel?F1 2005? Det verkar finnas mycket roligare bilspel till PS2 än till PC. Men, man kan ju inte köpa allt...Så, då har du en sparcostol med 4 punktsbälte å hjälm när du sätter dig framför duken och spinner loss
![]()
![]()
Tack!
Vi har inte den med stolen utan vi har gjort ett bra fäste i borde och sitter i vardagsrumssoffan =D
Logitech GT4 nånting heter den med 900graders funktion =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531