Går bra kall, ej varm. R5 GTS -90?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tosun

Går bra kall, ej varm. R5 GTS -90?

Post by Tosun »

Bilen går kanon bra när den är kall.Accelerar bra,bra tomgång etc.Men så fort den blir varm så ändasr allt de där.Den blir typ trött vid acceleration och får en hög tomgång.Känns precis som den varvar mer än den går framåt.Man måste gasa mer för att den skall accelerera lika bra som när den är kall.Den blir slö helt enkelt.
Någon som har Någon Aning????

Gäller Renault 5 Gts 1990:a
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

tempgivare till motorstyrningen skulle jag tippa på...
Tosun

Post by Tosun »

Vart sitter denna tempgivare exakt??
Tosun

Post by Tosun »

Ingen :roll: :roll: :roll:
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

sitter i framkant på motorn,gör så på en gte så det borde vara så på din med,om du söker på forumet hitter du mycket om tempgivare och oftast till r5gte ,men det stämmer nog med din bil åxå..

om man kopplar in bilen till en service dator kan man se om temperaturen är riktig..
Tosun

Post by Tosun »

hur ser den här Temgivaren ut???Var på skroten och plocka ev en grej som satt på vänster sida av motorn (sett framifrån).Ser ut som ett litet tändstif Typ,kan de va den?
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

ja men det sitter en knacksensor åxå där någonstans,så jag kan inte säga om det är rätt..
Tosun

Post by Tosun »

du har inte en bild elr på en motor så man ser ungefär vart den ligger elr bild på en tempgivaren???
Tosun

Post by Tosun »

Tosun wrote:du har inte en bild elr på en motor så man ser ungefär vart den ligger elr bild på en tempgivaren???

Ingen :roll: :roll:
mange
Forumpolis

Post by mange »

Jag är inte så hemma på femmorna så kan tyvärr inte hjälpa. men om du inte hittar någon förklaring genom att söka här på forumet så är mitt tips att skaffa dig en haynes mekhandbok till femman.. i den står det mycket nyttigt :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Tosun

Post by Tosun »

Någon som har någon aning vad felet kan vara?När bilen blir varm så går varvar den mer för att gå lika bra och fort som när den är kall.
Post Reply