Jag hittade ett norskt forum där någon hade hittat felet någonstans vid säkrinsboxen där det hade blivit något slags överslag men jag har inte hunnit plocka ner den ännu.
Så min fråga är: Har någon haft ett liknade fel

Moderator: Forumpolisen
har exakt samma problem , med sidelight faulty och allt. fick du ordning på det undrar en väldigt frustrerad Göteborgare.?Stoffe wrote:Jag hittade felet till slut![]()
Det var i säkringsboxen under ratten. Den såg bra ut när den var nerplockad och plasthöljet runt den bortplockat men eftersom den består av två ihoplödda
kretskort så kunde jag inte se hur det såg ut innuti dem. Men när jag mätte resistansen mellan de båda halvorna på kretsen som gick till fläkten så märkte jag att först hade jag en skyhög resistans, sedan ingen ledning alls och
sedan helt plötsligt utan att ha rört den var resistansen nästan lika med noll. Så jag sätter tillbaka säkringsboxen i bilen kopplar in allting, slår på fläkten oc h den startarmen stannar på direkten. Mäter motståndet i säkringsboxen och igen är det skyhögt så det blir till att köpa ny box för 2200 kr hos volvo
![]()
men förhoppningsvis kanske de kan lösa en del av dom andra mystiska elfelen på bilen.