Haynes till laguna.
Moderator: Forumpolisen
Haynes till laguna.
Nån som tycker de e lite småjobbigt att de inte finns en svensk version av haynes boken till laguna.
Speciellt när man e lite små stressad å ska läsa igenom lite fort.. då e de inte mkt som går in....
Speciellt när man e lite små stressad å ska läsa igenom lite fort.. då e de inte mkt som går in....
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vargen</i>
<br />du har väl den svenska lilla vöersätttningsboken?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Har du någon översättning till det du skrev...ä skoja bara...
<br />du har väl den svenska lilla vöersätttningsboken?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Har du någon översättning till det du skrev...ä skoja bara...
Dom böckerna är helt suveräna ! det står allt om bilen i grundliga förklaringar och steg ! Men som sagt väldigt sällan dom finns på svenska till renaulterna ! Jag lyckades hitta en Engelsk till min R21 Turbo. Då hade jag tur, för jag hittade bara på tyska först ! dä NI ! så ni ska vara glad att dom är på engelska i alla fall =D
-
Med engelsk version missar man ju översättningspärlorna!
Några exempel ur Haynes V70 svensk utgåva:
- Skruva bort båda styrsprintarna med en hexagonhylsnyckel.
(försök fråga efter en sån i järnaffären!)
- kolvbultarna är av flottörtyp (eh?)
- demontering av bagageluckans stödben
- signalhornet avger ryckigt eller otillfredsställande ljud (okej jag tycker alltid det är otillfredsställande när nån tutar åt mig!)
Några exempel ur Haynes V70 svensk utgåva:
- Skruva bort båda styrsprintarna med en hexagonhylsnyckel.
(försök fråga efter en sån i järnaffären!)
- kolvbultarna är av flottörtyp (eh?)
- demontering av bagageluckans stödben
- signalhornet avger ryckigt eller otillfredsställande ljud (okej jag tycker alltid det är otillfredsställande när nån tutar åt mig!)