MP3 i Laguna
Moderator: Forumpolisen
MP3 i Laguna
Hej till alla Renault ägare!!
Jag har en Reno Laguna`03 med orginall cd-stereo. Skulle vilja byta ut den mot ny med mp3 funktion och samtidigt behålla den separata displayen och fjärrkontrollen.
Är det möjligt på något sätt?
Tack på förhand!!
Edit: Tyckte den passade bättre inne på Multimedia ! /Robin G
Jag har en Reno Laguna`03 med orginall cd-stereo. Skulle vilja byta ut den mot ny med mp3 funktion och samtidigt behålla den separata displayen och fjärrkontrollen.
Är det möjligt på något sätt?
Tack på förhand!!
Edit: Tyckte den passade bättre inne på Multimedia ! /Robin G
yes, det kan det vara, beroende på vad du har för originalspelare..
det börjar komma mp3-hårddiskar till spelarna nu.. men alla klarar ju inte av det, men har man stöd för cd-växlare skall det gå bra..
Det jag går å funderar på är att köpa mig en iRiver (bärbar mp3-spelare med fet hårddisk) å förflytta den till bilens handskfack.. om man berställer från tex tyskland kan man köpa med en FM-sändare å då är det bara att ratta in rätt frekvens på originalstereon å poppa på..
Annars om du vill byta spelare till en ren mp3-spelare så har vi en lång diskussion om detta i Multimediaforumet.. där även denna tråd bör ligga.. om nån moderator vill flytta!
det börjar komma mp3-hårddiskar till spelarna nu.. men alla klarar ju inte av det, men har man stöd för cd-växlare skall det gå bra..
Det jag går å funderar på är att köpa mig en iRiver (bärbar mp3-spelare med fet hårddisk) å förflytta den till bilens handskfack.. om man berställer från tex tyskland kan man köpa med en FM-sändare å då är det bara att ratta in rätt frekvens på originalstereon å poppa på..
Annars om du vill byta spelare till en ren mp3-spelare så har vi en lång diskussion om detta i Multimediaforumet.. där även denna tråd bör ligga.. om nån moderator vill flytta!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />jag tror inte dom har byggt om dom, dom har nog bara ändrat mjukvaran eller..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
om jag inte minns helt fel så var fm-sändaren inbyggd i första lasset, men det fanns ingen mjukvara till den. de nya som släpptes efter dessa har fm-sändaren helt tagit borts i...
<br />jag tror inte dom har byggt om dom, dom har nog bara ändrat mjukvaran eller..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
om jag inte minns helt fel så var fm-sändaren inbyggd i första lasset, men det fanns ingen mjukvara till den. de nya som släpptes efter dessa har fm-sändaren helt tagit borts i...
Korrekt, man behövde kontakta JOS i sitt land för att Låsa upp den.. däremot kan det ju var svårt att hitta en ur första lasset här i Sverige.. den är ju inte direkt het på begagnatmarknaden
Men den är ju borttagna ur övriga sändelser.. mest troligt blev det inte många fler än reklam- och testapparaterna som hade sändaren inbyggd!
Men den är ju borttagna ur övriga sändelser.. mest troligt blev det inte många fler än reklam- och testapparaterna som hade sändaren inbyggd!
www.densionsweden.se säljer ipodkopplingar till Renualt.
Kräver iofs att du har en iPod.
Men dom har även AUX-in till Renualt.
Kräver iofs att du har en iPod.
Men dom har även AUX-in till Renualt.
Vad sägs om det här istället?
Skaffa Ipod! =) Det finns nämligen nåt som heter Ice-Link som man kan köpa o koppla ihop med din Ipod. DET BÄSTA?? jo man kan styra den från stereon. Vet ej dock hur d e med renault, men det lär finnas till dom me...får väl checka det o återkomma...=P
Rockford Fosgate shakes your mirrors
Läser växlaren mp3 och passar på original Cabasse stereo? Tittade lite i tillbehörskatalogen och hittade en Sony med art.nr 3205 1101 i katalogen. Är det den du menar tro? Någon koll på prisläget?chh wrote:Köp en cdväxlare till bilen. Dom finns med inbyggd mp3 som passar org stereon. /Christer
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg