MP3 i Laguna

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Almir
Posts: 1
Joined: 07 Apr 2004, 11:20
Location: Sweden

MP3 i Laguna

Post by Almir »

Hej till alla Renault ägare!!

Jag har en Reno Laguna`03 med orginall cd-stereo. Skulle vilja byta ut den mot ny med mp3 funktion och samtidigt behålla den separata displayen och fjärrkontrollen.
Är det möjligt på något sätt?

Tack på förhand!!

Edit: Tyckte den passade bättre inne på Multimedia ! /Robin G
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

yes, det kan det vara, beroende på vad du har för originalspelare..
det börjar komma mp3-hårddiskar till spelarna nu.. men alla klarar ju inte av det, men har man stöd för cd-växlare skall det gå bra..

Det jag går å funderar på är att köpa mig en iRiver (bärbar mp3-spelare med fet hårddisk) å förflytta den till bilens handskfack.. om man berställer från tex tyskland kan man köpa med en FM-sändare å då är det bara att ratta in rätt frekvens på originalstereon å poppa på..

Annars om du vill byta spelare till en ren mp3-spelare så har vi en lång diskussion om detta i Multimediaforumet.. där även denna tråd bör ligga.. om nån moderator vill flytta!
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

De finns ju vissa sony stereo som man kan koppla till så att du får upp informationen på displayen och fortfarande kan styra stereon från rattten. Man sätter bara en liten box i mellan.
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

Eller så fixar du en halvt olaglig Jos (jens of sweden) mp3-spelare som har en liten fm-sändare för att enkelt kunna få mp3 i vilken radioa som helst. Tydligen ska ljudkvaliten vara helt ok om man hittar en hyfsad ledig frekvens.
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Mr.Pink: det var ju det jag sa åt honom, läs igenom tråden först.. förresten har dom tagit bort fm-sändaren i JOS i Sverige pga att det KAN vra olagligt.. läs pressmeddelande på deras hemsida..

hsh är det typ tyskland som gäller..
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

Oj jag ber om ursäkt... Det hade jag missat.[:I]
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jag tror inte dom har byggt om dom, dom har nog bara ändrat mjukvaran eller..
arto
Posts: 48
Joined: 25 Nov 2003, 21:09
Location: Sweden

Post by arto »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />jag tror inte dom har byggt om dom, dom har nog bara ändrat mjukvaran eller..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

om jag inte minns helt fel så var fm-sändaren inbyggd i första lasset, men det fanns ingen mjukvara till den. de nya som släpptes efter dessa har fm-sändaren helt tagit borts i...
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Korrekt, man behövde kontakta JOS i sitt land för att Låsa upp den.. däremot kan det ju var svårt att hitta en ur första lasset här i Sverige.. den är ju inte direkt het på begagnatmarknaden ;)

Men den är ju borttagna ur övriga sändelser.. mest troligt blev det inte många fler än reklam- och testapparaterna som hade sändaren inbyggd!
johanpp
Posts: 4
Joined: 07 Nov 2005, 14:10

Post by johanpp »

www.densionsweden.se säljer ipodkopplingar till Renualt.

Kräver iofs att du har en iPod.

Men dom har även AUX-in till Renualt.
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Köp en cdväxlare till bilen. Dom finns med inbyggd mp3 som passar org stereon. /Christer
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

:shock: :D Såg nu att frågan var vråålgammal hehe
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Lilja_hoe
Posts: 8
Joined: 19 Dec 2005, 09:48
Location: Stockholm/Älvsjö

Vad sägs om det här istället?

Post by Lilja_hoe »

Skaffa Ipod! =) Det finns nämligen nåt som heter Ice-Link som man kan köpa o koppla ihop med din Ipod. DET BÄSTA?? jo man kan styra den från stereon. Vet ej dock hur d e med renault, men det lär finnas till dom me...får väl checka det o återkomma...=P
Rockford Fosgate shakes your mirrors
Teemu
Posts: 508
Joined: 10 Dec 2005, 00:21
Location: Hallsberg

Post by Teemu »

chh wrote:Köp en cdväxlare till bilen. Dom finns med inbyggd mp3 som passar org stereon. /Christer
Läser växlaren mp3 och passar på original Cabasse stereo? Tittade lite i tillbehörskatalogen och hittade en Sony med art.nr 3205 1101 i katalogen. Är det den du menar tro? Någon koll på prisläget?
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
johanpp
Posts: 4
Joined: 07 Nov 2005, 14:10

Post by johanpp »

det finns ju en direktversion nu av icelink till Renault.
Post Reply