R19 som startar men sen lägger av
Moderator: Forumpolisen
R19 som startar men sen lägger av
Tjena! jag har en r19 16v -93 som startar och går som vanligt i 2 mil sen bara dör den, efter en kvart kan man starta igen och köra ungefär 2 mil sen dör den igen. Och om man kör till jobbet och parkerar så går den inte att starta förräns efter en kvart eller så. min kompis sa att man inte hörde att bränsle pumpen startade när jag drog på tändningen efter att den dött, kan det vara något relä till den som blir överhettat?
Pumpen ska stanna nästan direkt om motorn inte går igång. Det är inte helt ovanligt att pumpen pajar... Reläet till pumpen sitter inne i stora svarta plastlådan framför vänster innerskärm
Men kolla först att inte mittkolet inne i fördelarlocket har bränt fast, det ger precis det symptomet du nämner, bilen går en stund och stannar sen.. Fick ett gäng gråa hår innan jag hittade felet på min... Kolet ska gå lätt att trycka in och ska fjädra ut ca 5mm när man släpper det.
Men kolla först att inte mittkolet inne i fördelarlocket har bränt fast, det ger precis det symptomet du nämner, bilen går en stund och stannar sen.. Fick ett gäng gråa hår innan jag hittade felet på min... Kolet ska gå lätt att trycka in och ska fjädra ut ca 5mm när man släpper det.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by S David</i>
<br />Jag hade provat med en ny svänghjulsgivare .
/ David
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Nja.. då hade nog inte bilen startat. Verkar mer som tändspole. Erik R19 verkar rätt på spåret. Bränsle filter är ett annat. Men om inte pumpen går när motorn har startat så borde den dö rätt snart. Lite jordpunkter är också bra att kolla. Trycket sjunker mycket snabbt i systemet när man kör.
Lycka till!
<br />Jag hade provat med en ny svänghjulsgivare .
/ David
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Nja.. då hade nog inte bilen startat. Verkar mer som tändspole. Erik R19 verkar rätt på spåret. Bränsle filter är ett annat. Men om inte pumpen går när motorn har startat så borde den dö rätt snart. Lite jordpunkter är också bra att kolla. Trycket sjunker mycket snabbt i systemet när man kör.
Lycka till!