Problem med kupéfläkten. Clio -92
Moderator: Forumpolisen
Problem med kupéfläkten. Clio -92
Kupéfläkten har slutat fungera. Ställde av bilen över vintern och när jag ställde på den igen (vid midsommar) funkade inte fläkten. Har inte haft tid att meka med den, men hade tänkt göra det i helgen.
Ville bara får lite tips på vad det skule kunna vara (så jag slipper plocka isär saker i onödan).
Det är inga trasiga säkringar, så jag tror att det skulle kunna vara en sladd som lossnat från reglaget.
Är det någon annan som har varit med om samma problem??
MVH
//Boriz
Ville bara får lite tips på vad det skule kunna vara (så jag slipper plocka isär saker i onödan).
Det är inga trasiga säkringar, så jag tror att det skulle kunna vara en sladd som lossnat från reglaget.
Är det någon annan som har varit med om samma problem??
MVH
//Boriz
- Clio_fidde
Tog isär den i helgen och märkte att det var ett av motstånden som hade gått sönder.
Det sitter tre motstånd där två bara är spiralformade trådar, men det i mitten är ett "vanligt" motsånd, och jag är nästan säker på att det motståndet är trasigt. För fläkten går när jag kopplade in extern ström.
Blir till att åka till bilia imorrn,...om man inte kan hitta ett motstånd på elfa och löda fast.
//Boriz
Det sitter tre motstånd där två bara är spiralformade trådar, men det i mitten är ett "vanligt" motsånd, och jag är nästan säker på att det motståndet är trasigt. För fläkten går när jag kopplade in extern ström.
Blir till att åka till bilia imorrn,...om man inte kan hitta ett motstånd på elfa och löda fast.
//Boriz