Problem med kupéfläkten. Clio -92

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
boriz

Problem med kupéfläkten. Clio -92

Post by boriz »

Kupéfläkten har slutat fungera. Ställde av bilen över vintern och när jag ställde på den igen (vid midsommar) funkade inte fläkten. Har inte haft tid att meka med den, men hade tänkt göra det i helgen.

Ville bara får lite tips på vad det skule kunna vara (så jag slipper plocka isär saker i onödan).

Det är inga trasiga säkringar, så jag tror att det skulle kunna vara en sladd som lossnat från reglaget.

Är det någon annan som har varit med om samma problem??

MVH
//Boriz
Racer X

Post by Racer X »

det är motorn, 100% säkert, har själv samma problem
boriz

Post by boriz »

ok...tack för svaret.

Då e det bara att plocka isär sk*ten i helgen...

//Boriz
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Sök även på forumet ! Det är ett vanligt fel på dessa, så det finns mycket info om detta =)
Clio_fidde

Post by Clio_fidde »

När jag köpte min så fungera inte fläkten.. så jag plocka bort den å det va en sladd som lossat.. så det behöver ju inte va motorn. [;)]
boriz

Post by boriz »

Tog isär den i helgen och märkte att det var ett av motstånden som hade gått sönder.

Det sitter tre motstånd där två bara är spiralformade trådar, men det i mitten är ett "vanligt" motsånd, och jag är nästan säker på att det motståndet är trasigt. För fläkten går när jag kopplade in extern ström.

Blir till att åka till bilia imorrn,...om man inte kan hitta ett motstånd på elfa och löda fast.

//Boriz
Erik R19

Post by Erik R19 »

Är det inte termosäkringen du ser mellan motstånden?
Finns i så fall på ELFA men försök inte löda fast en ny, då går den också... Skarva in med nån slags klämhylsor i stället, borde gå med hylsorna ur en sockerbit
Post Reply