Bilen är nu klar! r5turbo

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kempe
Posts: 70
Joined: 20 May 2003, 09:54
Location: Sweden

Bilen är nu klar! r5turbo

Post by kempe »

Hallå..
För ni som inte vet så har jag byggt en r5 4'' turbo!
Och för er som missat bilder på clubb sidan kan ju
gå in o kolla under Fredrik Kempe
Allt gick över förväntan så nu äre bara klämma ditt det sista
som sprut ic buren osv!

Hur går det för er som bygger / byggt?
Vet att det finns mer än min här på clubben!

Mvh: Fredrik [8D]
GTE NA
Posts: 51
Joined: 10 Jan 2004, 20:47

Post by GTE NA »

Låter spännande har du några siffror på den?Och har du någon direkt länk till bilderna på bilen?
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

ditt org avg grenrör vill jag köpa så skriv eller ring mig...

0733-770778.
Mvh Henke
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

hur kommer det att bli vid besiktning ? ska du skruva av den då?
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Ser riktigt trevligt ut.
Skriv gärna lite info om den, massa fält att fylla i ju :))

/joel
kempe
Posts: 70
Joined: 20 May 2003, 09:54
Location: Sweden

Post by kempe »

Hallå! tillbaka efter många jobbiga timmar i garaget...
Motorn som sitter är ju som alla vet en b18ft
botten delen har jag inte rört då den ursprungligen är från diesel
så det pallar ju övertryck kolvarna har fått en vägning toppen fanns inte så
mycket att gröpa i.. ny kam ska skaffas innan det börjar laddas också.
Sen sitter orginal tändning kvar ska tydligen kunna backa upp till 18grader??
el systemet är från 440 men ganska ombyggt! Det kanske inte ser så annorlunda ut
men nästan allt har man haft fingret på. grenröret som sitter är faktiskt org gte grenrör
fast upp och ner vänt samt portat omsvetsat några meter osv! tryckrör är hemma snickrat
downpipes fäste svarvat och nerbyggt! turbon som satt rasade under första starten
så nu sitter det en 740 turbo. lirar fint inte för stort som många gaggar om =)
Finns massa andra konstiga grejer som inte jag har en anning vart dom kommer ifrån!?
Inredningen består av två rally pjuk lite mätare samt en bur men den ligger fortfarande på
rummet =) skulle också satt ditt en a6 instrument panel med tiden rann ur som den alltid gör.
så orginalet fick dammas av! Hjul upphängning får vara orört då det kommer att sitta en annan motor till nästa sommar och det måste säkert byggas om mycke!
jaha det var lite om rultan nån annan med 440 motor som ville tala lite om sin?

Mvh: Fredrik
kedén
Posts: 5
Joined: 03 Jul 2005, 12:32

Post by kedén »

tja!
har en gte som står och väntar på en 440 turbo motor där nere i garaget nu. lite sent o skriva nu men vill bara veta vad du menar me diesel botten? undrar också om elen.. hur fick du ihop det? har fler frågor men vi tar några i taget.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

ja motorn har sitt urspung från en diesel,förbränningsrummet är i kolven ...
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Ja hittar inte dig under medlemarna ?!
kedén
Posts: 5
Joined: 03 Jul 2005, 12:32

Post by kedén »

var det lätt att fixa all el till motorn.. de flesta jag har vart i kontakt med sa att de var de svåraste?
User avatar
fruktsallad
Posts: 169
Joined: 09 Apr 2005, 15:19
Location: Uppsala
Contact:

Post by fruktsallad »

[8D][8D] Jag hittar inte heller dig.
Var ska man hitta bilderna.
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Nord ost om polstjärnan kan det nog kanse vara eller ?
Post Reply