Bilen är nu klar! r5turbo
Moderator: Forumpolisen
Bilen är nu klar! r5turbo
Hallå..
För ni som inte vet så har jag byggt en r5 4'' turbo!
Och för er som missat bilder på clubb sidan kan ju
gå in o kolla under Fredrik Kempe
Allt gick över förväntan så nu äre bara klämma ditt det sista
som sprut ic buren osv!
Hur går det för er som bygger / byggt?
Vet att det finns mer än min här på clubben!
Mvh: Fredrik [8D]
För ni som inte vet så har jag byggt en r5 4'' turbo!
Och för er som missat bilder på clubb sidan kan ju
gå in o kolla under Fredrik Kempe
Allt gick över förväntan så nu äre bara klämma ditt det sista
som sprut ic buren osv!
Hur går det för er som bygger / byggt?
Vet att det finns mer än min här på clubben!
Mvh: Fredrik [8D]
-
- Posts: 271
- Joined: 05 Feb 2003, 17:07
- Location: Sweden
- Contact:
Hallå! tillbaka efter många jobbiga timmar i garaget...
Motorn som sitter är ju som alla vet en b18ft
botten delen har jag inte rört då den ursprungligen är från diesel
så det pallar ju övertryck kolvarna har fått en vägning toppen fanns inte så
mycket att gröpa i.. ny kam ska skaffas innan det börjar laddas också.
Sen sitter orginal tändning kvar ska tydligen kunna backa upp till 18grader??
el systemet är från 440 men ganska ombyggt! Det kanske inte ser så annorlunda ut
men nästan allt har man haft fingret på. grenröret som sitter är faktiskt org gte grenrör
fast upp och ner vänt samt portat omsvetsat några meter osv! tryckrör är hemma snickrat
downpipes fäste svarvat och nerbyggt! turbon som satt rasade under första starten
så nu sitter det en 740 turbo. lirar fint inte för stort som många gaggar om =)
Finns massa andra konstiga grejer som inte jag har en anning vart dom kommer ifrån!?
Inredningen består av två rally pjuk lite mätare samt en bur men den ligger fortfarande på
rummet =) skulle också satt ditt en a6 instrument panel med tiden rann ur som den alltid gör.
så orginalet fick dammas av! Hjul upphängning får vara orört då det kommer att sitta en annan motor till nästa sommar och det måste säkert byggas om mycke!
jaha det var lite om rultan nån annan med 440 motor som ville tala lite om sin?
Mvh: Fredrik
Motorn som sitter är ju som alla vet en b18ft
botten delen har jag inte rört då den ursprungligen är från diesel
så det pallar ju övertryck kolvarna har fått en vägning toppen fanns inte så
mycket att gröpa i.. ny kam ska skaffas innan det börjar laddas också.
Sen sitter orginal tändning kvar ska tydligen kunna backa upp till 18grader??
el systemet är från 440 men ganska ombyggt! Det kanske inte ser så annorlunda ut
men nästan allt har man haft fingret på. grenröret som sitter är faktiskt org gte grenrör
fast upp och ner vänt samt portat omsvetsat några meter osv! tryckrör är hemma snickrat
downpipes fäste svarvat och nerbyggt! turbon som satt rasade under första starten
så nu sitter det en 740 turbo. lirar fint inte för stort som många gaggar om =)
Finns massa andra konstiga grejer som inte jag har en anning vart dom kommer ifrån!?
Inredningen består av två rally pjuk lite mätare samt en bur men den ligger fortfarande på
rummet =) skulle också satt ditt en a6 instrument panel med tiden rann ur som den alltid gör.
så orginalet fick dammas av! Hjul upphängning får vara orört då det kommer att sitta en annan motor till nästa sommar och det måste säkert byggas om mycke!
jaha det var lite om rultan nån annan med 440 motor som ville tala lite om sin?
Mvh: Fredrik
- fruktsallad
- Posts: 169
- Joined: 09 Apr 2005, 15:19
- Location: Uppsala
- Contact: