Koppling Clio 16v!
Moderator: Forumpolisen
Koppling Clio 16v!
Hejsan!
Tänkte höra om det finns någon som vet hur mycket jobb det är att byta koppling på en Clio 16v 91:a?
Tänkte höra om det finns någon som vet hur mycket jobb det är att byta koppling på en Clio 16v 91:a?
-
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
Har bytt en gång på min 16V samt en gång på lillebrors RT. När jag bytte i min plockade jag bara ur lådan, mycket - mycket smidigare än att plocka hela motorn. Att bara dra isär lådan från motorn blev för mig alldeles för trångt.
Då jag bytte på RT´n var jag ändå tvungen att plocka ur motorn då det var annat som skulle åtgärdas samtidigt.
Jag rekommenderar iaf att du plockar ur lådan, tog min uppåt. Har du Haynes-boken? Står ganska utförligt där.
Lycka till!
Mvh,
Då jag bytte på RT´n var jag ändå tvungen att plocka ur motorn då det var annat som skulle åtgärdas samtidigt.
Jag rekommenderar iaf att du plockar ur lådan, tog min uppåt. Har du Haynes-boken? Står ganska utförligt där.
Lycka till!
Mvh,
Mycket job men värkstan skulle ha 6000kr så det var det värt. På min Rt fick jag låssa på alla motorfästen+ styrstaget för att få ner växelådan så att den kude dras ut i hjulhuset. Största problemet hadde jag med centrerinen. Biltemas billigaste centreringsdon var inte bra. fick nog pröva en tio gånger innnan jag fick in axeln.
HD
HD