<b>Rapport och lite bilder från första racehelgen:</b>
Rapporten som vanligt kopierad från
www.markus-nordenstrom.tk
Efter ett bra kval så startade jag trea i första racet med nya bilen, efter Ted och Tobias Brink. I lördagens tävling låg jag länge trea och vaktade Tobias tills tre varv återstod, då bromsade jag mig förbi till en andraplats som jag höll in i mål efter Ted.
Det var tiderna i lördagens tävling som avgjorde staruppställningen till söndagens tävling, i vilken jag startade tvåa då jag åkte 1.07.048 - bara två hundradelar bakom Ted (1.07.028).
Andra startspår innebär en ytter i kvarnkurvan, om man inte kan smita in högerledet. I starten låg jag jämsides med trean Tobias, som följde storebror Ted på innern och jag tappade alltså från andra till tredje då jag inte kom in i högerledet.
Jag låg tätt efter i flera varv när det började spruta olja från Tobias bil. Efter några varv kunde jag knappt se ut och började tappa tid till ettan och tvåan. Emellanåt åkte jag på chans, särskilt svårt var det i högerkurvor. Jag såg i stort sett enbart konturerna av banan och uppe i kvarnkurvan gick jag flera varv in alldeles för tidigt, rakt på kurbsen och tvåhjulade ganska kraftigt.
Jag hade i stort sett gett upp hoppet om avancemang men med tre varv återstående så gjorde Tobias ett misstag och kom ut på gräset ut på rakan och jag kunde smita förbi. Jag höll sedan andraplatsen efter Ted in i mål.
Efter premiärhelgen ligger jag alltså tvåa i sammandraget efter Ted Brink på första, och före Tobias Brink på tredje.
Jag måste fortfarande testa lite olika inställningar, för jag kände att bilen inte gick riktigt som jag skulle vilja att den ska, men det ska det nog bli ändring på till Karlskoga! Vi ses då!
/Markus Nordenström
Så lite bilder
Pallpojkarna från lördagen:
Bilen på söndagsmorgonen innan Warm-up:
Pallpojkarna på söndagen, samma ordning:
Aningens smutsig, en framförvarande bil läckte olja:
Jobbigt att se ut, körde på känn emellanåt: