Rele til ECC / AC-kompressor ( Laguna )

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
toppe
Posts: 10
Joined: 09 Feb 2004, 14:42

Rele til ECC / AC-kompressor ( Laguna )

Post by toppe »

Hej

Vet noen hvor releet til styrstrømskretsen til AC-kompressoren sitter? Når jeg slår på AV-knappen på klimat-anlegget så går det ca 15 sec så kommer service opp i displayet. Kompressoren slår aldrig inn. Jeg har fått lest av feilkodene på diagnosen og den sier "feil på rele på styrstrømskrets - AC-kompressor" Problemet er at ingen på min volvo-shop kunne fortelle meg hvor releet sitter. Håppas at noen her kan hjelpe.

Min bil er en Laguna RXE 2.0S '95 mod.

Mvh
Peter
toppe
Posts: 10
Joined: 09 Feb 2004, 14:42

Post by toppe »

Hej igjen

Jeg skriver at jeg trykker på AV-knappen... det skal selvsagt være AC-knappen. Videre kan jeg fortelle at kompressoren slår inn hvis jeg setter 12 volt direkte i den. Når jeg måler spenningen slik den er i dag så gis det ca 1 volt til kompressoren når AC-knappen er inne, og det er jo selvsagt ikke nok til at kompressoren slår inn.

Jeg har sjekket sikringer... ;)

Mvh
Peter
Megane2
Posts: 26
Joined: 05 Jul 2004, 11:38
Location: Sweden

Post by Megane2 »

Om du är helt säker på att det finns freon i kylkretsen så prova med en ny pressostat, det är den som styr kompressorn.
Den sitter till höger om kylet på torkflaskan
mvh mats
p.s den kostar ungerfär 1500 svenska kronor
toppe
Posts: 10
Joined: 09 Feb 2004, 14:42

Post by toppe »

Hej

Jeg har sjekket og fylt om gass i kylsystemet. Er det noen måte å sjekke om pressostaten er ødelagt uten å bytte den? Går det f.eks å koble rundt den eller noget for å kontrollere om det er noe fel?

Mvh
Peter
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Reläet sitter snett bakom handskfacket, vi diskuterade detta nyss.. någon klagade på "knäppningar" från reläet när man slog av och på AC'n.. prova söka..
toppe
Posts: 10
Joined: 09 Feb 2004, 14:42

Post by toppe »

Problemet er løst.

Det er trippeltrykksbryteren (Pressostaten) som ble nevnt som er defekt. Dvs... etter et par slag med en lett hammer så fungerer den nå som normalt. Hvis den lager en feil igjen så bytter jeg den selvfølgelig;)

Takk for hjelpen!

Mvh
Petter
peppas
Posts: 1
Joined: 28 Aug 2004, 19:28
Location: Sweden

Post by peppas »

Hej jag har en renault laguna 95. och min fläkt fungera inte alltså det blåsa ingeting i bilen jag tog ut fläkt som sitta under handfacket men det verka inte var nånt fel på den. jag vet inte riktig vad man ska går efter. kan nånt hjälpa mig. När jag slår på/av på AC panelen så gå det på normalt sätt men efter några sekunder så slå den av och står sevice på panelen. så hjälp mig vad ska jag göra är det nånt som vet. Hur kan jag felsöka saken ?.
Marte
Posts: 10
Joined: 21 Nov 2004, 12:18
Location: Sweden

Post by Marte »

Hej du Peppas...

Undrar om du fick i ordning fläkten och vad det var för fel.
Jag har något liknande fel och undrar vad jag skall göra...

Martin
Post Reply