Fixa fönster bak grand scenic 2t

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
CyberTron

Fixa fönster bak grand scenic 2t

Post by CyberTron »

Hej
Har precis kommit in efter att ha försökt fixa de kända fönsterhiss problemen på Grand Scenic II

Jag lyckades fixa det ena fönstret. "Yeay me" :D tyvärr så antar att jag att det är fel på motorn för den tar bara ned fönstret ca 10 cm i taget sen måste man släppa och göra om (men å andra sidan fönstret stannar kvar iaf :D )

På den andra dörren så var det inte bara själkva fönsterclipset som gått sönder även den lilla "fjäderbågen" nedtill (se det inringade på bilden)

Vet någon om den går att få tag på (art nr?)

Image

Tack på förhand
Michael Widegren - Gotland
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: Fixa fönster bak grand scenic 2t

Post by Stymie »

Har du kollat http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 25&t=11468

Fönstret som hackar 10cm i taget fungerar som det ska, motorn har bara tappat ändlägeskollen. Kör fönstret ned i botten och håll kvar knappen i 3-5 sekunder. Kör fönstret i toppen och håll kvar knappen i 3-5 sekunder. Rätt utfört så går fönstret nu upp och ned utan 10cm hack.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
CyberTron

Re: Fixa fönster bak grand scenic 2

Post by CyberTron »

Stymie wrote:Har du kollat http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 25&t=11468

Fönstret som hackar 10cm i taget fungerar som det ska, motorn har bara tappat ändlägeskollen. Kör fönstret ned i botten och håll kvar knappen i 3-5 sekunder. Kör fönstret i toppen och håll kvar knappen i 3-5 sekunder. Rätt utfört så går fönstret nu upp och ned utan 10cm hack.
Tack, jo jag har kollat och själva clipsen har jag, :D ska se om den andra grejen kan tänkas ligga i dörren

Ang. Fönstret så löste det sig med ditt tips. Tack så hemskt mycket!!!
CyberTron

Re: Fixa fönster bak grand scenic 2

Post by CyberTron »

CyberTron wrote:
Stymie wrote:Har du kollat http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 25&t=11468

Tack, jo jag har kollat och själva clipsen har jag, :D ska se om den andra grejen kan tänkas ligga i dörren

Ang. Fönstret så löste det sig med ditt tips. Tack så hemskt mycket!!!
Helt otroligt, hittade den andra delen i dörren!! Så nu fungerar alla 4 elhissar i bilen!!
Helgrymt!
Nästa problem: backradar :D
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: Fixa fönster bak grand scenic 2t

Post by Stymie »

:racesmile:

Kolla kablaget i kofångare. Det är gjort av sytråd :-D. Eklast är väl att ringa kablaget.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply