Fixa fönster bak grand scenic 2t
Moderator: Forumpolisen
Fixa fönster bak grand scenic 2t
Hej
Har precis kommit in efter att ha försökt fixa de kända fönsterhiss problemen på Grand Scenic II
Jag lyckades fixa det ena fönstret. "Yeay me" tyvärr så antar att jag att det är fel på motorn för den tar bara ned fönstret ca 10 cm i taget sen måste man släppa och göra om (men å andra sidan fönstret stannar kvar iaf )
På den andra dörren så var det inte bara själkva fönsterclipset som gått sönder även den lilla "fjäderbågen" nedtill (se det inringade på bilden)
Vet någon om den går att få tag på (art nr?)
Tack på förhand
Har precis kommit in efter att ha försökt fixa de kända fönsterhiss problemen på Grand Scenic II
Jag lyckades fixa det ena fönstret. "Yeay me" tyvärr så antar att jag att det är fel på motorn för den tar bara ned fönstret ca 10 cm i taget sen måste man släppa och göra om (men å andra sidan fönstret stannar kvar iaf )
På den andra dörren så var det inte bara själkva fönsterclipset som gått sönder även den lilla "fjäderbågen" nedtill (se det inringade på bilden)
Vet någon om den går att få tag på (art nr?)
Tack på förhand
Michael Widegren - Gotland
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Fixa fönster bak grand scenic 2t
Har du kollat http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 25&t=11468
Fönstret som hackar 10cm i taget fungerar som det ska, motorn har bara tappat ändlägeskollen. Kör fönstret ned i botten och håll kvar knappen i 3-5 sekunder. Kör fönstret i toppen och håll kvar knappen i 3-5 sekunder. Rätt utfört så går fönstret nu upp och ned utan 10cm hack.
Fönstret som hackar 10cm i taget fungerar som det ska, motorn har bara tappat ändlägeskollen. Kör fönstret ned i botten och håll kvar knappen i 3-5 sekunder. Kör fönstret i toppen och håll kvar knappen i 3-5 sekunder. Rätt utfört så går fönstret nu upp och ned utan 10cm hack.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Re: Fixa fönster bak grand scenic 2
Tack, jo jag har kollat och själva clipsen har jag, ska se om den andra grejen kan tänkas ligga i dörrenStymie wrote:Har du kollat http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 25&t=11468
Ang. Fönstret så löste det sig med ditt tips. Tack så hemskt mycket!!!
Re: Fixa fönster bak grand scenic 2
Helt otroligt, hittade den andra delen i dörren!! Så nu fungerar alla 4 elhissar i bilen!!CyberTron wrote:Tack, jo jag har kollat och själva clipsen har jag, ska se om den andra grejen kan tänkas ligga i dörrenStymie wrote:Har du kollat http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 25&t=11468
Ang. Fönstret så löste det sig med ditt tips. Tack så hemskt mycket!!!
Helgrymt!
Nästa problem: backradar
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Fixa fönster bak grand scenic 2t
Kolla kablaget i kofångare. Det är gjort av sytråd . Eklast är väl att ringa kablaget.
___