Värsta trimmet, 20-30hk, under hundringen!
Moderator: Forumpolisen
Värsta trimmet, 20-30hk, under hundringen!
Kolla:
http://cgi.ebay.co.uk/RENAULT-CLIO-LAGU ... 240%3A1318
Flera olika aktörer säljer liknande "kit" på ebay. I princip är det en resistorr man pluggar in istället för tempgivaren för insugsluft.
Verkar det inte lite för bra för att vara sant? Med all sannolikhet är det också det. Ändras tändningen när insugningsluften blir kallare?
Frågan är nog om det är skadligt för motorn.
Hokus pokus...
http://cgi.ebay.co.uk/RENAULT-CLIO-LAGU ... 240%3A1318
Flera olika aktörer säljer liknande "kit" på ebay. I princip är det en resistorr man pluggar in istället för tempgivaren för insugsluft.
Verkar det inte lite för bra för att vara sant? Med all sannolikhet är det också det. Ändras tändningen när insugningsluften blir kallare?
Frågan är nog om det är skadligt för motorn.
Hokus pokus...
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
Nä! Ökat bränsletryck = mer soppa, och hur får den mer luft då? Nä just det det fick den inte om det inte är kompressor eller turbo.figgesoft wrote:Ger mer skillnad genom en bränsletryckshöjning.
Då funkar dessutom avgasregleringen.
Det är tändningsmappen som gör skilnad på effekten på en iövrigt original motor.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 43
- Joined: 12 Apr 2009, 00:08
- Location: Henån