Lufta Kylsystem Clio II
Moderator: Forumpolisen
Lufta Kylsystem Clio II
Har kollat runt och sökt i forumet men hittar inget om just Clio II
Problemet är att tog en lång stund innan bilen kommer upp i normaltemp.Bytte termostat men verkar va samma problem fortfarande.
En grej som hänt efter bytet är att när den kommer upp i normaltemp och jag gasar på så åker den ner ett Streck för att sedan åka upp igen.
Misstänker att det finns luft i systemet men vet ej riktigt om det är rätt luftskruv jag skruvat av.Finns bara en 10-12mm bult på termostathuset och den skruvade jag av för att lufta men kommer varken luft eller vatten.
Är det från något annat ställe i motorrummet man luftar kylsystemet eller är jag på rätt bult och skruvar?
Gäller Clio 1.4 1999
tack i förhand!!
Problemet är att tog en lång stund innan bilen kommer upp i normaltemp.Bytte termostat men verkar va samma problem fortfarande.
En grej som hänt efter bytet är att när den kommer upp i normaltemp och jag gasar på så åker den ner ett Streck för att sedan åka upp igen.
Misstänker att det finns luft i systemet men vet ej riktigt om det är rätt luftskruv jag skruvat av.Finns bara en 10-12mm bult på termostathuset och den skruvade jag av för att lufta men kommer varken luft eller vatten.
Är det från något annat ställe i motorrummet man luftar kylsystemet eller är jag på rätt bult och skruvar?
Gäller Clio 1.4 1999
tack i förhand!!
Erdal , Ag
Har du kollat på kylaren? Jag vet att på lite äldre Renault (från början av -90) sitter det en luftskruv där. På de modellerna var det enda luftskruven, resten luftade sig själv.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Nu ska vi se, på 1,4:an sitter det en luftskruv på ena kylarslangen ovanför växellådan. Inte sant? Annars kan det sitta typ en ventilhatt längre ner på termostathuset. Men jag är 99% säker på det första alternativet.Tosun wrote:Hittar inget på kylaren
Inga fler råd?Ingen som luftat en clio eller 1.4
Förövrigt. Kan du höra ett sorlande ljud vid gaspådrag? Typ som att det rinner vatten i bilen?
MVH Andreas
Andreas Elmersson
R32 GTR 669whp
R32 GTR 669whp