Abs-enhet vs grå kabel
Moderator: Forumpolisen
Abs-enhet vs grå kabel
Morsning!
Tänkte bara kolla lite. Problemet i det här fallet är att hastighetsmätaren inte fungerar på en Megane. Om Renault har kört sitt diagnosverktyg och konstaterat att hydraulenheten till ABS:n är trasig, kan man lita på det eller finns det en chans att det är den "grå kabeln" som alla pratar om som är av eller ärgad? Jag vet inte hur dom mäter när dom säger att dom inte får nån signal från styrenheten.
Ber om ursäkt om jag misstror Renaults felsökning men om man jämför att fixa en ny styrenhet mot att fixa en kabel som vet ni väl vad man väljer?
Ska ta en titt på bilen i helgen tänkte jag.
// Jonas
Tänkte bara kolla lite. Problemet i det här fallet är att hastighetsmätaren inte fungerar på en Megane. Om Renault har kört sitt diagnosverktyg och konstaterat att hydraulenheten till ABS:n är trasig, kan man lita på det eller finns det en chans att det är den "grå kabeln" som alla pratar om som är av eller ärgad? Jag vet inte hur dom mäter när dom säger att dom inte får nån signal från styrenheten.
Ber om ursäkt om jag misstror Renaults felsökning men om man jämför att fixa en ny styrenhet mot att fixa en kabel som vet ni väl vad man väljer?
Ska ta en titt på bilen i helgen tänkte jag.
// Jonas
Grejen är den att enligt min kompis som äger bilen så har hastighetsmätaren slutat fungera för att sedan börja funka ett tag, sen lägga av, börja funka. Det är det som gör mig så skeptisk till att det skulle vara styrenheten. Då borde den ha dött helt och aldrig vaknat igen.
Håll tummarna för att det bara är kabeln!
Håll tummarna för att det bara är kabeln!
Jonas Nyberg