Kamremsbyte Laguna -02 1.8 sportline
Moderator: Forumpolisen
Kamremsbyte Laguna -02 1.8 sportline
Hej
Har ett stort problem då jag är nybliven ägare till en Renault Laguna -02 som har gått 6400mil.
Volvo gapade i högan sky om att jag skulle ta en bärgare från verkstaden då dom skulle ha över 7.000:- i rep.kostnad.
Min fråga är:När skall man byta kamrem?
Bilen är mer än 5år men har inte gått mer än 6400mil.
Har försökt läsa mig till men är väldigt osäker.
Kan någon hjälpa mig
Har ett stort problem då jag är nybliven ägare till en Renault Laguna -02 som har gått 6400mil.
Volvo gapade i högan sky om att jag skulle ta en bärgare från verkstaden då dom skulle ha över 7.000:- i rep.kostnad.
Min fråga är:När skall man byta kamrem?
Bilen är mer än 5år men har inte gått mer än 6400mil.
Har försökt läsa mig till men är väldigt osäker.
Kan någon hjälpa mig
Fredrik Appelgren
kamremsbyte
oavsett körlängd blir kamremmen dålig, speciellt på Renault... men byt ej på märkesverkstaden, ta kontakt med Solna bilteknik , deras priser ligger LÅNGT under Volvo/Renaults och du tjänar på att ta bilen dit fast du bor i Katrineholm... själv bor jag i Örebro men Rejmes här tar ut fantasipriser så jag åkte till Solna och fick stora servicen, kamremsbyte och bromsbyte för vad Rejmes skulle ta för kamremsbytet ... hör gärna av dig om hur du tänker göra / Elmar
Elmar Jukic
totalt okunnig
totalt okunnig
Se för guds skull till, att alla detaljer byts ut, såsom spännrullar och eventuellt vattenpump. Syns minsta läckage på pumpen, så ha i åtanke att den skall sitta där 5 år till.
Jag har allt för många gånger varit med om att renovera toppar, där kamremmen bytts av mindre verkstäder. Dessa har då hoppat över att bytta dessa delar, och därför har det varit billigare. Vill inte kasta paj på någon särskild verkstad alls. Jag talar enbart om de specifika fall, som jag har erfarenhet av.
Dessa har dock skärpt till sig på senare tid, och börjat göra det enligt boken.
Jag har allt för många gånger varit med om att renovera toppar, där kamremmen bytts av mindre verkstäder. Dessa har då hoppat över att bytta dessa delar, och därför har det varit billigare. Vill inte kasta paj på någon särskild verkstad alls. Jag talar enbart om de specifika fall, som jag har erfarenhet av.
Andreas Elmersson
R32 GTR 669whp
R32 GTR 669whp
Har också hört talas om dessa "mindre" verkstäder, -bila rejmes mfl. så kallade auktoriserade verkstäder som säger.. -Vattenpump! nää den byts bara vid behov.and(R)eas wrote:Se för guds skull till, att alla detaljer byts ut, såsom spännrullar och eventuellt vattenpump. Syns minsta läckage på pumpen, så ha i åtanke att den skall sitta där 5 år till.
Men dessa har kanske skärpt till sig på senare tid, och börjat göra det enligt boken.
Vi innom MECA CAR SERVICE har som policy att byta alla hjul som snurrar på kamremmen.
Att bara byta kamremmen är nog bara "Förstördetsjälvarna" som sysslar med.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem