Temperatur Megane Scénic 98

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tootie

Temperatur Megane Scénic 98

Post by Tootie »

Hej!

Har försökt hitta andra med samma problem som jag har med min bil men hittar ingen som matchar exakt. Temperaturmätaren på min bil pendlar upp och ner några dagar för att sedan stanna på nästsista strecket. Fyller jag på med vatten så börjar den om igen med pendlandet osv...

Jag kan inte se att det läcker vatten någonstans, ingen olja i vattnet och inget vatten i oljan. Har nyligen bytt termostat. Vad gör jag?!?! :cry:
Tina Thomas, Helsingborg
Uhlin

Post by Uhlin »

Hej!

Hur ofta behöver du fylla på? Var det så innan termostatbytet?

Kanske det är luft kvar i systemet efter termostatbytet, därav den vandrande tempmätaren, antingen är det blockpackningen, ryker den grått/vitt? Isåfall försvinner troligen vattnet ut i avgasröret.

//Peter
Peter Uhlin, HAGFORS

Renault Laguna -97 2,0
Tootie

Post by Tootie »

Jag får fylla på ca en gång i veckan...har inte kollat avgasröret än. Innan jag bytte termostaten stod visaren på 5:e strecket konstant, inget pendlande.
Tina Thomas, Helsingborg
Uhlin

Post by Uhlin »

Gör ett komp.prov så ser du hur det ligger, om nån cylinder avviker från de övriga.
Peter Uhlin, HAGFORS

Renault Laguna -97 2,0
Tootie

Post by Tootie »

Det var blockpackningen. Tack för hjälpen Peter!
Tina Thomas, Helsingborg
pimpis78

Post by pimpis78 »

Har samma problem med en 96-99 megane.. Det försvinner vatten. Men jag har ingen vatten i oljan, kompet ligger istortsett lika på alla 4 både kall och varm motor.. Inget problem med värme.

problemet??'

Jimmy
Jimmy Jansson
Post Reply