Skenande bränsletryck 2,0 ide motor
Moderator: Forumpolisen
Skenande bränsletryck 2,0 ide motor
Någon som har erfarenhet av bränsleregleringen på ide maskinen?
Felbeskrivning
När drift tempen har legat på 95grader ett tag eller stiger över detta så skenar bränsletrycket från maxvärdet 100bar till 140bar, och då går motorn ju givet vis sämre och sämre för att tillslut stanna.PR035 Blandningsjustering ligger då på ca:200 (idealet 128)
Den elektroniska bränsletryck ventilen är ny, och det är den som clip'n föreslår som byte.
Felbeskrivning
När drift tempen har legat på 95grader ett tag eller stiger över detta så skenar bränsletrycket från maxvärdet 100bar till 140bar, och då går motorn ju givet vis sämre och sämre för att tillslut stanna.PR035 Blandningsjustering ligger då på ca:200 (idealet 128)
Den elektroniska bränsletryck ventilen är ny, och det är den som clip'n föreslår som byte.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Är det ingen som vet nått om den motorn / felet ?
Var är ior ?
Var är ior ?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
F5R tror det var 740
Det finns väl bara ett alternativ av F5R i Meg. EA03
Det finns väl bara ett alternativ av F5R i Meg. EA03
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Problemet löst.
Visade sig vara en deformering i sätet i comonrailen för bränsleregulatorn som tryckte sönder regulatorn så att den mekaniskt kärvade då maskineriet blivit varmt. Regulatorn var bytt flera ggr tidigare så det är inte det första man tror att det är fel ytterligare en ggr på samma sak.
Visade sig vara en deformering i sätet i comonrailen för bränsleregulatorn som tryckte sönder regulatorn så att den mekaniskt kärvade då maskineriet blivit varmt. Regulatorn var bytt flera ggr tidigare så det är inte det första man tror att det är fel ytterligare en ggr på samma sak.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem