Kylvattenläkage
Moderator: Forumpolisen
Kylvattenläkage
Hej!
Har noterat att jag har ett kylvattenläkage i min Renault Laguna -96.
Ser dock inget synligt läkage förutom att vattennivån sjuker i påfyllningskärlet.
Motorn startar och går bra annars.
Någon som har erfarenhet av detta som ni kan tänka er dela med er av?
Har noterat att jag har ett kylvattenläkage i min Renault Laguna -96.
Ser dock inget synligt läkage förutom att vattennivån sjuker i påfyllningskärlet.
Motorn startar och går bra annars.
Någon som har erfarenhet av detta som ni kan tänka er dela med er av?
David Falk
Vattenpump.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tog en närmare titt idag och observerade detta:
Efter ca 1 min tomgångskörning så försvann allt kylvatten i påfyllningskärlet.
Inget läkage syndes på golvet och heller inga vita avgaser.
Kollade oljan som var lättrunnen, volymen hade också ökat. Vattnet kommit ner till oljetråget?
Har upptäckt en liten spricka i servoröret (som läcker bra vid motorgång), bra tips på billig tätning?
Har dessutom luftat bromsarna. Gjorde detta med motorn avstängd och fick upp bra tryck men när man väll startade motorn så sjönk pedalen, inte lite som den ska göra vid start pga servon, utan näsan helt i botten. Ska man lufta mera? Tips?
Mvh David
Efter ca 1 min tomgångskörning så försvann allt kylvatten i påfyllningskärlet.
Inget läkage syndes på golvet och heller inga vita avgaser.
Kollade oljan som var lättrunnen, volymen hade också ökat. Vattnet kommit ner till oljetråget?
Har upptäckt en liten spricka i servoröret (som läcker bra vid motorgång), bra tips på billig tätning?
Har dessutom luftat bromsarna. Gjorde detta med motorn avstängd och fick upp bra tryck men när man väll startade motorn så sjönk pedalen, inte lite som den ska göra vid start pga servon, utan näsan helt i botten. Ska man lufta mera? Tips?
Mvh David
David Falk
om du har låg nivå i kärlet och sedan fyller på utan att lufta kan nivån sjunka snabbt , utan att den tar vägen någonstans, vatten i oljan då brukar oljan bli grå.stdbil wrote:Tog en närmare titt idag och observerade detta:
Efter ca 1 min tomgångskörning så försvann allt kylvatten i påfyllningskärlet.
Inget läkage syndes på golvet och heller inga vita avgaser.
Kollade oljan som var lättrunnen, volymen hade också ökat. Vattnet kommit ner till oljetråget?
Har upptäckt en liten spricka i servoröret (som läcker bra vid motorgång), bra tips på billig tätning?
Har dessutom luftat bromsarna. Gjorde detta med motorn avstängd och fick upp bra tryck men när man väll startade motorn så sjönk pedalen, inte lite som den ska göra vid start pga servon, utan näsan helt i botten. Ska man lufta mera? Tips?
Mvh David
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen