Laguna 97 värmepaketet
Moderator: Forumpolisen
Laguna 97 värmepaketet
Har försökt följa råd & dåd, men jag har lite funderingar...
Har kört med kylarrens i en vecka (kör ca 5 mil / dag).
Idag tömde jag systemet, men vattnet var inte så läbbigt som jag förväntat mig, så sköljningen var ganska enkel.
Dock fick jag inte loss slangarna till värmepaketet, satt benet.
Hällde på ny soppa (50%), luftade efter konstens regler och konstaterar att slangen IN till värmepaketet i kupén är varmt & gott, men utgående tämligen rumstempererad. I bilen är det sval luft som kommer, inte en gnutta värme.
När jag roterar värmereglaget, hör jag ett tydligt "svooop" när den är max värme, dvs kylintaget är helt stängt.
Lite fukt finns runt kåpan runt värmeelementet i kupén, men ingen glykol på mattan. Kör jag värme / defroster immar rutan igen på några sekunder och AC'n måste jobba, med mera kyla till följd.....
Kan det vara elementet som är totalt tätt? Kan det vara någon "luftkanal" som inte ligger rätt?
IBLAND kommer det värme, men det är mer sällan än ofta.
Någon som tror något som jag kan angripa?
Har kört med kylarrens i en vecka (kör ca 5 mil / dag).
Idag tömde jag systemet, men vattnet var inte så läbbigt som jag förväntat mig, så sköljningen var ganska enkel.
Dock fick jag inte loss slangarna till värmepaketet, satt benet.
Hällde på ny soppa (50%), luftade efter konstens regler och konstaterar att slangen IN till värmepaketet i kupén är varmt & gott, men utgående tämligen rumstempererad. I bilen är det sval luft som kommer, inte en gnutta värme.
När jag roterar värmereglaget, hör jag ett tydligt "svooop" när den är max värme, dvs kylintaget är helt stängt.
Lite fukt finns runt kåpan runt värmeelementet i kupén, men ingen glykol på mattan. Kör jag värme / defroster immar rutan igen på några sekunder och AC'n måste jobba, med mera kyla till följd.....
Kan det vara elementet som är totalt tätt? Kan det vara någon "luftkanal" som inte ligger rätt?
IBLAND kommer det värme, men det är mer sällan än ofta.
Någon som tror något som jag kan angripa?
Jonny Augustsson
-------------------------------
Laguna 97 Kombi 1.8
Megane I 03 Kombi 1.6
-------------------------------
Laguna 97 Kombi 1.8
Megane I 03 Kombi 1.6