Intressekoll: Clio 16V flyttgods plus B18FT
Moderator: Forumpolisen
Intressekoll: Clio 16V flyttgods plus B18FT
Sålt
Last edited by PV on 20 Apr 2020, 23:27, edited 2 times in total.
Re: Intressekoll: Clio 16V flyttgods plus B18FT
Var har du hittat en 480 turbo 16vPV wrote: Min tanke var att lägga i 480-drivlinan och regga bilen,enkelt och billigt sätt att fixa en gatlegal Clio 16V med turbomotor.
vighagen@hotmail.com
070-9697788

Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Intressekoll: Clio 16V flyttgods plus B18FT
Står inget om 480 turbo 16v? Däremot en Clio 16v med turbomotor..Dennis wrote:Var har du hittat en 480 turbo 16vPV wrote: Min tanke var att lägga i 480-drivlinan och regga bilen,enkelt och billigt sätt att fixa en gatlegal Clio 16V med turbomotor.
vighagen@hotmail.com
070-9697788


Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Drivlina från 480 turbo, så får man en Clio 16v med turbo är det skrivet.
Drivlina=motor och låda
Clio 16v= Clio med 16v motor
Drivlina=motor och låda
Clio 16v= Clio med 16v motor
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Naturligtvis menar jag modellen "Clio 16V" med turbomotor, precis som joakim16v skriver.
Tony: Tydligen har vägverket ändrat dessa reglerna vid årskiftet vilket numera gör det möjligt att regga en bil som har katalysator och är registrerad innan den 1:e jan 1993 med en annan motor med katalysator. Detta gick inte innan utan att regga som ombyggt fordon. Tar bort det i min text.
Detta var så intressant att jag kanske behåller turbomotorn till min andra Clio

Tony: Tydligen har vägverket ändrat dessa reglerna vid årskiftet vilket numera gör det möjligt att regga en bil som har katalysator och är registrerad innan den 1:e jan 1993 med en annan motor med katalysator. Detta gick inte innan utan att regga som ombyggt fordon. Tar bort det i min text.
Detta var så intressant att jag kanske behåller turbomotorn till min andra Clio

tror ändå att man måste ha ett intyg som inte renault skriver,
och varför skulle det vara så svårt att regga som ombyggt.??
Då kan man lagligt åka runt med stora bromsar, fälgar,bur och 204hk/1000kg.
och varför skulle det vara så svårt att regga som ombyggt.??
Då kan man lagligt åka runt med stora bromsar, fälgar,bur och 204hk/1000kg.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Enligt SFRO ska man inte behöva intyg: http://www.sfro.com/avgasrening.htmlTony wrote:tror ändå att man måste ha ett intyg som inte renault skriver,
och varför skulle det vara så svårt att regga som ombyggt.??
Då kan man lagligt åka runt med stora bromsar, fälgar,bur och 204hk/1000kg.
Det är inte svårt att regga som ombyggt, men onödigt om man bara vill byta motor och inte ska öka effekten mycket. Dessutom kostar det betydligt mer.