Intressekoll: Clio 16V flyttgods plus B18FT

Annonsera ut din Renault eller dina Renaultdelar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
PV
Posts: 53
Joined: 27 Apr 2006, 08:28
Firstname: Kalle
Surname: Anka

Intressekoll: Clio 16V flyttgods plus B18FT

Post by PV »

Sålt
Last edited by PV on 20 Apr 2020, 23:27, edited 2 times in total.
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Intressekoll: Clio 16V flyttgods plus B18FT

Post by Dennis »

PV wrote: Min tanke var att lägga i 480-drivlinan och regga bilen,enkelt och billigt sätt att fixa en gatlegal Clio 16V med turbomotor.


vighagen@hotmail.com
070-9697788
Var har du hittat en 480 turbo 16v :roll:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

inte svårare att göra det i en bil med kisse
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: Intressekoll: Clio 16V flyttgods plus B18FT

Post by Joakim16v »

Dennis wrote:
PV wrote: Min tanke var att lägga i 480-drivlinan och regga bilen,enkelt och billigt sätt att fixa en gatlegal Clio 16V med turbomotor.


vighagen@hotmail.com
070-9697788
Var har du hittat en 480 turbo 16v :roll:
Står inget om 480 turbo 16v? Däremot en Clio 16v med turbomotor.. :wink: :lol:
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Drivlina från 480 turbo, så får man en Clio 16v med turbo är det skrivet.
Drivlina=motor och låda
Clio 16v= Clio med 16v motor
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
PV
Posts: 53
Joined: 27 Apr 2006, 08:28
Firstname: Kalle
Surname: Anka

Post by PV »

Naturligtvis menar jag modellen "Clio 16V" med turbomotor, precis som joakim16v skriver.

Tony: Tydligen har vägverket ändrat dessa reglerna vid årskiftet vilket numera gör det möjligt att regga en bil som har katalysator och är registrerad innan den 1:e jan 1993 med en annan motor med katalysator. Detta gick inte innan utan att regga som ombyggt fordon. Tar bort det i min text.

Detta var så intressant att jag kanske behåller turbomotorn till min andra Clio
:D
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

tror ändå att man måste ha ett intyg som inte renault skriver,
och varför skulle det vara så svårt att regga som ombyggt.??
Då kan man lagligt åka runt med stora bromsar, fälgar,bur och 204hk/1000kg.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
PV
Posts: 53
Joined: 27 Apr 2006, 08:28
Firstname: Kalle
Surname: Anka

Post by PV »

Tony wrote:tror ändå att man måste ha ett intyg som inte renault skriver,
och varför skulle det vara så svårt att regga som ombyggt.??
Då kan man lagligt åka runt med stora bromsar, fälgar,bur och 204hk/1000kg.
Enligt SFRO ska man inte behöva intyg: http://www.sfro.com/avgasrening.html

Det är inte svårt att regga som ombyggt, men onödigt om man bara vill byta motor och inte ska öka effekten mycket. Dessutom kostar det betydligt mer.
Post Reply