Konstigt miss ljud??Renault Scenic 2.0 16 V Års 2000
Moderator: Forumpolisen
Konstigt miss ljud??Renault Scenic 2.0 16 V Års 2000
Renault Scenic 2000 2.0 16 V
Låter som om vänster fram hjuls lager är paj men det är nybytt samt att spindellederna är bytta på båda sidor.
Ljudet försvinner vid vänster svängar så alla tecken är på vänster fram lager men det är som sagt nytt.
Vad är felet ????
Låter som om vänster fram hjuls lager är paj men det är nybytt samt att spindellederna är bytta på båda sidor.
Ljudet försvinner vid vänster svängar så alla tecken är på vänster fram lager men det är som sagt nytt.
Vad är felet ????
Ronnie Elliot
Re: Konstigt miss ljud??Renault Scenic 2.0 16 V Års 2000
Är navmuttern dragen till 250 Nm? Kanske sitter lös?icethe wrote:Renault Scenic 2000 2.0 16 V
Vad är felet ????
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Re: Konstigt miss ljud??Renault Scenic 2.0 16 V Års 2000
Ja det är åtdraget som den ska.Johan wrote:Är navmuttern dragen till 250 Nm? Kanske sitter lös?icethe wrote:Renault Scenic 2000 2.0 16 V
Vad är felet ????
Ronnie Elliot
Höger hjullager? Tyckte också att mitt ny bytta lager började låta igen men det visade sig vara andra sidan. Hissa fram ändan så att båda hjulen ligger fria. Sätt en hand på bärarmen och snurra på hjulet, upprepa på andra sidan. Ännu bättre om du kan få tag i ett stetoskop och lyssna på bärarmen när du snurra hjulet.
Erik Sahlin - Uppsala
Megane cc 2,0 8v -97
BF95 84kw/165nm
E85 96kw/187+nm
Megane cc 2,0 8v -97
BF95 84kw/165nm
E85 96kw/187+nm