Byta drivaxler/axlar Clio 01:a 1,2
Moderator: Forumpolisen
Byta drivaxler/axlar Clio 01:a 1,2
Hej.
Morsan har en Clio 1,2:a som rullat 10.000 mil, där de främre drivaxlarna nu har gett upp.
Då de kostar runt 6000 på ekonomen och man istället kan leta upp delar på tex: bildelsbasen.se för en rimligare slant, undrar jag helt enkelt om det är svårt att byta de främre axlarna på denna modell?
Är det något man bör tänka på vid byte?
Är det värt att kosta på nytt eller kan det gå lika bra med beg. delar som rullat en 4-5000 mil (och kostar en tredjedel av nytt)?
Tacksam för svar.
Mvh. Cribbz
Morsan har en Clio 1,2:a som rullat 10.000 mil, där de främre drivaxlarna nu har gett upp.
Då de kostar runt 6000 på ekonomen och man istället kan leta upp delar på tex: bildelsbasen.se för en rimligare slant, undrar jag helt enkelt om det är svårt att byta de främre axlarna på denna modell?
Är det värt att kosta på nytt eller kan det gå lika bra med beg. delar som rullat en 4-5000 mil (och kostar en tredjedel av nytt)?
Tacksam för svar.
Mvh. Cribbz
Re: Byta drivaxler/axlar Clio 01:a 1,2
Eftersom jag köpte nya drivaxlar till min Megane för 1300:- inkl moms på Autofrance tror jag du får betydligt billigare drivaxlar där. När jag kollade var dessa även billgare än begagnade.Cribbz wrote:Hej.
Tacksam för svar.
Mvh. Cribbz
Uppsala
Renault Mégane 1.6 16V facelift -99
Renault Mégane 1.6 16V facelift -99
Kört med trasiga damasker kanske
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem