Problem med cd i clio -02

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
DreamMaster

Problem med cd i clio -02

Post by DreamMaster »

Hej har nyss köpt mig en Clio -02 och skulle byta stereon... Bytet gick fint men hastighets mätaren funkar inte när stereon är på.. Någon här som vet hur man löser det problemet...
Peter
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Har du lekt bärsärk med avbitaren när du kopplat in den. Varför inte använda ISO kabeln som är till för radiomontage. eller ansluta en adapterkabel ifall radion skulle ha något annat kablage.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
DreamMaster

Post by DreamMaster »

Dennis wrote:Har du lekt bärsärk med avbitaren när du kopplat in den. Varför inte använda ISO kabeln som är till för radiomontage. eller ansluta en adapterkabel ifall radion skulle ha något annat kablage.
HeHe jag använder ISO kablen som sitter där men det funkar ju inte.. Ljud kommer det ju men hastighetsmätaren funkar inte så bra...
Peter
DreamMaster

Post by DreamMaster »

Någon som vet vad det kan vara som är problemet??
Peter
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

konstigt.på min laguna II 02 finns detautomatisk justering av ljudet beroende på farten, kanske det som spökar om det finns ??????
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
DreamMaster

Post by DreamMaster »

Inte en susning om det finns.. Men hastighets mäteren stog bara på 0 hela tiden...
Peter
DreamMaster

Post by DreamMaster »

Har fortfarande inte kommit på vad det kan vara.. Någon som har/haft detta problem som har löst det??
Peter
Post Reply