Renault Master 2.8t -99 , kända fel eller nackdelar?
Moderator: Forumpolisen
Renault Master 2.8t -99 , kända fel eller nackdelar?
Ja, Någon som vet?
Väldigt tacksam för svar.
Väldigt tacksam för svar.
Markus Nordin
Re: Renault Master 2.8t -99 , kända fel eller nackdelar?
Har en sådan, skulle bara köra tillfälligt men den blev kvar
Den går förhållandevis billigt, 0,8-0,9(0,9fullastad)
Hade turboras i vintras (inte billigt)
Det är ju ingen racer men den pinnar på duktigt i de farter som är tillåtet
Den går förhållandevis billigt, 0,8-0,9(0,9fullastad)
Hade turboras i vintras (inte billigt)
Det är ju ingen racer men den pinnar på duktigt i de farter som är tillåtet
Håkan Söderlund
Jag skruvar Master på dagarna och har sett att Mastrar före -04 har sina problem t.e.x växellådor som rasar, kamrem som kuggar eller går av, bakbromsar som kärvar och låter(trummor), turboras som kan leda till motorhaveri mm. Men sköter man dom så går dom riktigt bra. Det ä som båtar, man får renovera dom på våren.
Jonas
RTBTEK wrote:Jag skruvar Master på dagarna och har sett att Mastrar före -04 har sina problem t.e.x växellådor som rasar, kamrem som kuggar eller går av, bakbromsar som kärvar och låter(trummor), turboras som kan leda till motorhaveri mm. Men sköter man dom så går dom riktigt bra. Det ä som båtar, man får renovera dom på våren.
turboras har jag ju haft snacka om rökmoln, dessutom gav oljetryckslampan inget utslag (givarfel) men man stannar ju när dimmaskinen syns i backspegeln
baktrumbromsarna - vad sker där
kamremmen ska ju bytas vart 5:e år och många kanske hoppar lite där
Kul att se lite om mastern här på forumet
har föresten en centrallåsfjärr som inte vill, vet Du något om detta
Håkan Söderlund
Bromsar bak brukar låta (gnissla,skrika), då får man slipa av kanterna på backarna.hsd wrote:RTBTEK wrote:Jag skruvar Master på dagarna och har sett att Mastrar före -04 har sina problem t.e.x växellådor som rasar, kamrem som kuggar eller går av, bakbromsar som kärvar och låter(trummor), turboras som kan leda till motorhaveri mm. Men sköter man dom så går dom riktigt bra. Det ä som båtar, man får renovera dom på våren.
turboras har jag ju haft snacka om rökmoln, dessutom gav oljetryckslampan inget utslag (givarfel) men man stannar ju när dimmaskinen syns i backspegeln
baktrumbromsarna - vad sker där
kamremmen ska ju bytas vart 5:e år och många kanske hoppar lite där
Kul att se lite om mastern här på forumet
har föresten en centrallåsfjärr som inte vill, vet Du något om detta
Är det så att knappen känns svampig eller vill den bara inte.
Jonas
Fjärrknappen verkar i mina ögon normalt, den lilla röda blinkar en stund som den gjorde när det funkade, å c-låset fungerar från knappen vid kupelampan däremot svarar inte c-lås med nyckel i dörrar (men jag vet inte om den har gjort det tidigare)RTBTEK wrote: Är det så att knappen känns svampig eller vill den bara inte.
det känns som om mottagaren inte jobbar men det kan ju vara vad som helst
Håkan Söderlund
Prova lära in fjärren genom att hålla inne c-låsknappen i bilen tills c-låset reagerar och tryck då på fjärren flera ggr.hsd wrote:Fjärrknappen verkar i mina ögon normalt, den lilla röda blinkar en stund som den gjorde när det funkade, å c-låset fungerar från knappen vid kupelampan däremot svarar inte c-lås med nyckel i dörrar (men jag vet inte om den har gjort det tidigare)RTBTEK wrote: Är det så att knappen känns svampig eller vill den bara inte.
Jonas
Hurra de blev braRTBTEK wrote:Prova lära in fjärren genom att hålla inne c-låsknappen i bilen tills c-låset reagerar och tryck då på fjärren flera ggr.hsd wrote:Fjärrknappen verkar i mina ögon normalt, den lilla röda blinkar en stund som den gjorde när det funkade, å c-låset fungerar från knappen vid kupelampan däremot svarar inte c-lås med nyckel i dörrar (men jag vet inte om den har gjort det tidigare)RTBTEK wrote: Är det så att knappen känns svampig eller vill den bara inte.
Jag fick försöka ett par gånger innan den fattade
Stort tack RTBTEK
Håkan Söderlund
- ManuelTitodeMorais
Vad ska man ha för däckstryck på en Master som är ombyggd till husbil? Vi har Michelin 225/70R15 CP däck på den.