Startproblem med min Megane 2000

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Hosseal

Startproblem med min Megane 2000

Post by Hosseal »

Hej!

Min Megane 2000 har alltid fungerat utan problem. Idag skulle jag till jobbet och starta bilen och kom bara klick-ljud utan att startmotorn snurrar. Bilen visar tecken på en dålig batteri. Satt min laddare på Start och alla lampor och el fungerar men fortfarande bara klick-ljud.

Hjälp mig :cry: :cry: :cry:
Hossa A
ior69

Post by ior69 »

Hej! Det du beskriver beror på att det är dålig kontakt på manöverströmen till startmotorn, alltså den klena kablen till startmotorn ta bort den och sätt dit den flera gånger ska du se om inte det funkar sedan.
Mats Fredriksson Ort Värnamo
Renault Cotech
Renault Laguna II 2,0T -03
Renault Twingo -98
mange
Forumpolis

Post by mange »

Om det inte är det ovanstående så får du lite mer tips :D
Kan vara dålig jord prova att sätta en startkabel mellan matteriet och motor (startar den då så är någon jordfläta dålig)

Startar den utan problem när du startar den med startkablar? isf så är batteriet paj
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Hosseal

Post by Hosseal »

Tack. Detta är verkligen ett riktigt bra forum med era kloka tips.

Jag har provat lösningen med den klena kablen till startmotorn och samtidigt har jag knackat försiktigt med en hammare på startmotorn som verkar ganska ny. Bilen startat utan problem. Vet inte vilken lösning som gav resultat.

:D :D :D
Hossa A
mange
Forumpolis

Post by mange »

det var nog manöverströmmen sladden som gjorde susen. :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply