Hjullager Twingo?
Moderator: Forumpolisen
Hjullager Twingo?
Hej!
Köpte ju Twingo igår..Gick finfint hela dagen...Körde kanske 12 mil..På natten skulle jag hämta min flickvän som varit ute och Partat..På hemvägen typ mitt på motorvägen börjar ett hyffsat kraftigt läte från höger framhjul,lät nästan som något låg an mot själva däcket..Sänkte till 60km hade då bara 5 km hem...lät inte bra..Provade att trampa ned kopplingen,men det hjälpte ej.Nästan hemma vid ca 30km/h hördes inget..
Idag hissade upp och kollade...Tog en sväng på en mil..inget oljud..Hjälp!!!
Lager i hjul,kan det bete sig så,eller lådan som börjar bli käss..
Mvh Peter..
Köpte ju Twingo igår..Gick finfint hela dagen...Körde kanske 12 mil..På natten skulle jag hämta min flickvän som varit ute och Partat..På hemvägen typ mitt på motorvägen börjar ett hyffsat kraftigt läte från höger framhjul,lät nästan som något låg an mot själva däcket..Sänkte till 60km hade då bara 5 km hem...lät inte bra..Provade att trampa ned kopplingen,men det hjälpte ej.Nästan hemma vid ca 30km/h hördes inget..
Idag hissade upp och kollade...Tog en sväng på en mil..inget oljud..Hjälp!!!
Lager i hjul,kan det bete sig så,eller lådan som börjar bli käss..
Mvh Peter..
Peter Lundgren
om det är ett sjungande ljud som dessutom ändrar ljud när du svänger så kan borde det vara hjullager.
Är det ett mer dunkande hjud då borde det vara drivknut samma där med att det ökar minskar när du svänger (om det inte är helt slut då låter det hela tiden)
Vxllådan borde ge ifrån sig ett mer ylandeljud som är olika beroende på hastighet samt låter lika även fast du svänger.
Är det ett mer dunkande hjud då borde det vara drivknut samma där med att det ökar minskar när du svänger (om det inte är helt slut då låter det hela tiden)
Vxllådan borde ge ifrån sig ett mer ylandeljud som är olika beroende på hastighet samt låter lika även fast du svänger.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Är fälgen varm när du kört en längre sträcka så är det anliggning av bromsklossarna eller fastnat någon liten sten eller dyl.mellan skivan o klossen.Tycker det tyder på det när det försvunnit en del ljud.Fälgen har inte lossnat?Kan ju även vara nånting som ligger o skramlar mellan navkapsel och fälgen också.Mvh. Ulf
Ulf Holmqvist
-
Hjullager Twingo!
Hej! Besiktigade min Twingo-97:a idag och höger fram hjullager glappade duktigt!=Återbesök inom 4 v.Är det någon som vet vad ett nytt sådant kostar? 800? eller 3300? Mvh Niklas
niklas jonsson
å som du säkert vet redan så är www.autofrance.se oftast billigast på reservdelar. För att byta dom behöver du en press
Magnus Janard - Segeltorp #561