Bakdörr i baklås.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
lindfors

Bakdörr i baklås.

Post by lindfors »

Hejsan!

På min Megane årsmodell 99 har ena bakdörren gått i baklås. Vad jag har lyckats läsa mig till är att låskistan är trasig och behöver bytas ut, enligt en tidigare tråd på detta forum. I det fallet gällde det en Scenic från 98. Vet någon om låskistorna ser likadana ut på dessa modeller?

Har nämligen införskaffat mig en ny låskista och plockat bort insidan på bakdörren men lyckas inte låsa upp den då låskistan i dörren inte vill "röra" på sig hur jag än trycker på den och nya låskistan ger mig inte några ledtrådar om hur jag ska göra.

Gamla tråden jag hänvisar till är: http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=6866

Någon som har något tips?

Mvh

//Janne
JL
lindfors

Post by lindfors »

Till slut föll polletten ner :D dörren är öppnad... Moderator kan låsa och ta bort denna tråd.

Tack för mig.

//Janne
JL
Strimbo

Post by Strimbo »

Inte vet jag men kanske du borde skriva vad du gjorde så andra kan ta del av det.
Daniel S

Renault Laguna -98
lindfors

Post by lindfors »

Det finns ett hål i låskistan med en "ryttare", och med hjälp av en liten mejsel fick jag till slut upp låset. Är lite svårt att förklara om man inte har låskistan framför sig men säg till om det är någon som har samma problem så ska ja försöka förklara bättre.

Låter enkelt och det va det när jag väl kom på hur det fungerade..

//Janne
JL
Post Reply