Blinkersproblem Clio 1.2 -03
Moderator: Forumpolisen
Blinkersproblem Clio 1.2 -03
Hej.
Jag har en clio 1,2 -03 med blinkersproblem.
Det började med att den blinkade vänster oavsett vilkett håll man blinkade med spaken, och nu har blinkersen hängt sig så den blinkar vänster hela tiden fast man inte aktiverar spaken.Det går inte att stänga av blinkandet.
Jag har haft bilen på verkstad för felsökning och dom kom fram till att det var fel på styrboxen.
Så nu vill verkstan byta styrboxen som styr blinkers,startspärr och ljus.
Allt sitter visst inbakat i denna styrbox.
Är det någon som känner igen felet eller vet om det går att lösa på annat sett då styrboxen kostar 3500:-
Jag har en clio 1,2 -03 med blinkersproblem.
Det började med att den blinkade vänster oavsett vilkett håll man blinkade med spaken, och nu har blinkersen hängt sig så den blinkar vänster hela tiden fast man inte aktiverar spaken.Det går inte att stänga av blinkandet.
Jag har haft bilen på verkstad för felsökning och dom kom fram till att det var fel på styrboxen.
Så nu vill verkstan byta styrboxen som styr blinkers,startspärr och ljus.
Allt sitter visst inbakat i denna styrbox.
Är det någon som känner igen felet eller vet om det går att lösa på annat sett då styrboxen kostar 3500:-
Jag tror Autofrance har en sådan UCH. jag skickade en o-kodad ny i retur till honom då jag fann det troligast att han hade efterfrågan på den innan jag kunde sälja den.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
jämför med datorn hemma,tänk att en massa olika lådor som gör olika saker..Berco_y wrote:Är man illa tvungen att byta styrboxen för att årgärda felet???
Det käns lite tråkigt att byta styrbox för detta simpla fel, (varför ska dom baka in alla funktioner i en och samma styrbox!!!)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen