Ingen Gnista

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Kingsmark

Ingen Gnista

Post by Kingsmark »

Har bytat växellåda på min Kangoo Express-01. När allt var bytat och jag skulle starta bilen, så var den helt död. Allt fungerar utom Gnista till stiften. Är det möjligen STARTSPÄRRSYSTEMET som jäklas??? Hör till saken att jag under växellådsbytet hade batteriet urkopplat. Vore väldigt tacksam för tips och råd.
Michael Kingsmark
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

har du satt dit tändlägesgivaren ordentligt och kopplat in den.om du bytt låda har du tagit i den,och den talar om när och var motorn skall tända...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Kingsmark

Ingen Gnista

Post by Kingsmark »

jag "tror"att jag fått på allting ordentligt. Men även om tändläget skulle vara fel borde det väl åtminstone komma något som påminner om gnista? Ska kolla en gång till. Annars lär det väl bli Verkstad nästa.
Michael Kingsmark
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

om motorn inte vet var och när den skall tända,så tänder den inte lite hej vilt och hoppas den startar.. tror inte den får signal från givaren.det låter som det...
den ger gnista då den vet var den skall göra det..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Kingsmark

Re: Ingen Gnista

Post by Kingsmark »

Det visade sig vara imobilisern.......... 7 ST KABELBROTT PÅ STAMMEN + " trasiga relä::::
5200:- kostade det på Renault i Helsingborg
Michael Kingsmark
Post Reply