Laguna stolar

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Ermin

Laguna stolar

Post by Ermin »

Någon här som vet hur man monterar ur framstolarna på en Laguna -2003?
Och Vet någon om det är lätt att byta ut värmeslingan i sätena??
Ermin
Renault Laguna -06 1,9 DCI
chh

Post by chh »

Det ska du nog inte göra själv, airbag finns i stolen. Annars är ju bultarna under bilen.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Ermin

Post by Ermin »

chh wrote:Det ska du nog inte göra själv, airbag finns i stolen. Annars är ju bultarna under bilen.
Så du menar att man måste lyfta upp bilen för att skruva loss sätena ??Hur drar man av klädseln från stolen ngn som vet??
Ermin
chh

Post by chh »

Japp så är det, men som sagt, det är förenat med döden om du fixar med fel kontakt/kabel i/under stolen.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

:twisted:
ska du bara kolla stolsvärmen så kolla om det inte är relä kabel eller säkring som är kass. farligt o försöka lyfta bort stolen om du inte vet vad du gör.. patronen smäller vid statisk urladdning eller liknande.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Ermin

Post by Ermin »

Tackar för svaren.Nu sitter det en fin skinn inredning i Lagunan 8) :-) istället för tyg sätena.....
Ermin
lillasyster

Post by lillasyster »

jag tog ur förarsätet häromdagen och jag har airbag. kan ju inte hända så mkt om man kopplat bort batteriet eller? iaf, det hände inget när jag gjorde detta.
Kent Gustavsson
Renault Laguna (I) -98 2.0 RXE Kombi
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

lillasyster wrote:jag tog ur förarsätet häromdagen och jag har airbag. kan ju inte hända så mkt om man kopplat bort batteriet eller? iaf, det hände inget när jag gjorde detta.
jasså har du airbag i stolen,jag trodde det bara fanns i ratten på din bil??,jag tror att ända sättet att få din stol att explodera är om du monerar i en sprängladdning
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

Tony wrote:
lillasyster wrote:jag tog ur förarsätet häromdagen och jag har airbag. kan ju inte hända så mkt om man kopplat bort batteriet eller? iaf, det hände inget när jag gjorde detta.
jasså har du airbag i stolen,jag trodde det bara fanns i ratten på din bil??,jag tror att ända sättet att få din stol att explodera är om du monerar i en sprängladdning

det sitter ju sidokrockskudde i sätet, den detonerar vid statiskurladdning.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

figgesoft wrote:
Tony wrote:

det sitter ju sidokrockskudde i sätet, den detonerar vid statiskurladdning.
jo i Laguna II. sitter väl inte i Lag I som han verkar ha..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply