Problem med xenonlampan i Laguna II
Moderator: Forumpolisen
Problem med xenonlampan i Laguna II
Jag har en Renault –Laguna II 2002 kombi á 5000 mil med Xenon. Mitt vänstra halvljus blinkar när jag vrider över till helljusläget, annars fungerar det bra. Är det dags att byta xenonlampan eller felet är annat. Kostar runt 900 kr hos mekonomen, dyra tycker jag. Kan jag byta det själv? om två veckor kommer jag att besikta bilen.
har samma problem det blinkar om jag lägger över det på helljus,men om jag lägger över det till parkeringsljus först väntar ett litet tag och sedan till helljus så funkar det oftast hela tiden..kan ju inte vara lampan då.....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Bytte till xenon från xenonkungen då jag tyckte lyset började bli svagt, men det blev sämre med nya lampor och ljusbilden blev sämre,körde ändå med dom och dom höll ca 1/3 så länge som orginalet,så nu har jag satt tillbaka mina lampor som jag tog bort för jag tyckte dom lyste dåligt,nu har jag bra ljus igen... xenonkungen=billigt smäck...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st