Kupefläkt Renault Laguna 96
Moderator: Forumpolisen
Kupefläkt Renault Laguna 96
Hej, jag har en Renault Laguna 96 som de spökar i kupefläkten.
Den funkar ibland o ibland e den död, när den e död så lyser service lampan.
Kan de va glapp eftersom den funkar ibland?
Är de nån som kan hjälpa mig med detta?
Den funkar ibland o ibland e den död, när den e död så lyser service lampan.
Kan de va glapp eftersom den funkar ibland?
Är de nån som kan hjälpa mig med detta?
Kontaktstycket på fläkten glappar troligen.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Vad gör man åt detta då?Dennis wrote:Kontaktstycket på fläkten glappar troligen.
Jag har kollat det, det verkar som att kontakten som går in i fläkten
är lite bränd. Kan man byta lätt kontaktdonet?
Eller ska man byta hela fläkten tillsammans med kantakten, för
kontakten i fläkten verkar vara oxå lite bränd...
-
Hej,
Jag har haft precis samma problem - på båda mina Lagunor (fas 1) som jag haft. Tyvärr är det inte så lätt att hitta "rätt" typ av kontaktstycke, då detta varierar beroende på om det är klimat eller ac eller ingen ac, och dessutom vilket fabrikat på fläktmotorn du har (snacka om djungel...).
Jag fick i min nuvarande Laguna helt sonika klippa vissa flatstift i kontaktstycket på kabelstammen in till fläkten och löda på nya flatstift. Pilligt och trångt och obekväm arbetsställning, men nu har jag en fläkt som fungerar i alla fall.... (än så länge....).
Lycka till!
Jag har haft precis samma problem - på båda mina Lagunor (fas 1) som jag haft. Tyvärr är det inte så lätt att hitta "rätt" typ av kontaktstycke, då detta varierar beroende på om det är klimat eller ac eller ingen ac, och dessutom vilket fabrikat på fläktmotorn du har (snacka om djungel...).
Jag fick i min nuvarande Laguna helt sonika klippa vissa flatstift i kontaktstycket på kabelstammen in till fläkten och löda på nya flatstift. Pilligt och trångt och obekväm arbetsställning, men nu har jag en fläkt som fungerar i alla fall.... (än så länge....).
Lycka till!
Last edited by Lars Ohlsson on 08 Jan 2008, 12:29, edited 1 time in total.
Lars Ohlsson, Skoghall
- - - -
Renault Laguna -94, grönmetalic, är andra ägare sedan ny med endast 15000 mil på mätaren
samt
Honda NT650V Deauville som sommarnöje.
¤Don't drive faster then your Guardian angel can follow¤
- - - -
Renault Laguna -94, grönmetalic, är andra ägare sedan ny med endast 15000 mil på mätaren
samt
Honda NT650V Deauville som sommarnöje.
¤Don't drive faster then your Guardian angel can follow¤
Tack för tipset, ska testa om de går så...Lars Ohlsson wrote:Hej,
Jag har haft precis samam problem - på båda min Lagunor (fas 1) som jag haft. Tyvärr är det inte så lätt att hitta "rätt" typ av kontakt, då kontaktstycket är olika beroende på om det är klimat eller ac eller ingen ac, och dessutom vilket fabrikat på fläktmotorn du har (snacka om djungel...).
Jag fick i min nuvarande Laguna helt sonika klippa vissa flatstift i kontaktstycket på kabeöstammen in till fläkten och löda på nya flatstift. Pilligt och trångt och obekväm arbetsställning, men nu har jag en fläkt som fungerar i alla fall.... (än så länge....).
Lycka till!