HJÄLP HJÄLP!

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mille08

HJÄLP HJÄLP!

Post by mille08 »

hjälp hjälp!!
Igår vid nyår så var jag och familjen på väg till min mor och far för att fira nyår. När vi kommer på våran väg och ska bromsa in för stopskylten så dör bilen och ratten går ej att styra(fullt med bensin)
Fick igång bilen efter två försök men verkade som den inte fick någon gas. Åkte sen hem till min far och fira nyår. Idag när min far skulle köra hem bilen så stanna den FYRA gånger på samma sätt. Efter när han kommit fram hem till mig skulle jag ner och öppna garaget till honom och då hade han bilen på tomgång. Helt plötsligt dör bilen och vi får inte igång den. Nu står det att bilen inte har någon soppa fast man ser på mätaren att det finns. Service rösten låter som en robot röst och bilen startar inte utan bara ger ifrån sig några tick. Vi puttade in bilen på parkeringen och sen skulle jag låsa bilen då fungerade inte c-låset. Snälla något som vet vad det kan vara. Tur i oturen köpte jag bilen med blocket garanti och ska ringa IF imorgon. Men inte roligt att ha bilen stående nu när man behöver den som mest.
Emilios Silverörn, Renault Laguna 1.8 Touring-01
Renault clio 2.0 sport-02
chh

Post by chh »

Låter som dött batteri eller något med laddningen.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
mille08

Post by mille08 »

men bilen skall väl inte dö i farten då??
För har för mig att bilen laddar batteriet när den åker eller är jag helt ute och cyklar :)
chh

Post by chh »

Kan bli så beroende på hur batteriet har ballat ur. Enklaste är ju att be någon mäta batteriet åt dig. Kan ju oxå vara en kabel som glappar, men börja med batteriet.
mille08

Post by mille08 »

chh wrote:Kan bli så beroende på hur batteriet har ballat ur. Enklaste är ju att be någon mäta batteriet åt dig. Kan ju oxå vara en kabel som glappar, men börja med batteriet.
ska nog göra det. Men om det är dåligt batterie då borde väl inte lampor och sådant gå igång? eller?
chh

Post by chh »

Om laddningen är dålig ska det tändas en lampa, men om genaratorn laddar för fullt till ett batterie som är tex kortslutet osv så behöver inte bilen fatta det. Om man loggar in med Clip kan man se om spänningen varit för låg i någon enskild komponent.
mange
Forumpolis

Post by mange »

ett tips är att skriva ett riktig topic på tråden så kanske fler ser den och du får fler svar
///polisen 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
mille08

Post by mille08 »

hade tänkt göra det. Men nu kommer försäkrningsbolaget att hämta bilen med bärgare på fredag eller måndag.

tack ändå!
Post Reply