Windows Vista
Moderator: Forumpolisen
Windows Vista
Hur många kör med det? installerade ultimate nyss, första intrycket snyggt men suger ram som satan,inte så konstigt när man tex kan ha en video som bakrunds"bild" använder ca 62%av 1gb då jag inte gör något...
så jag beställde 1gb till så fort vista kom in i burken..
hoppas det flyter bättre sen..
Har inte märkt några problem med kompabilitet mot andra program trots att jag stoppat i ganska mycket redan....

Har inte märkt några problem med kompabilitet mot andra program trots att jag stoppat i ganska mycket redan....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jag kör fortfarande bland annat med WinXP.
Har inte gått över till Vista än då det är onödigt resurskrävande.
Har hjälpt några kollegor att installera och konfigurera Vista och mitt intryck av det är att det har blivit för rörigt och segt.
Jag förstår inte hur datortillverkare kan skicka med Vista på en PC som endast har 512 MB RAM.
Jag skulle nog rekommendera minst 2 GB RAM och i dagsläget är minnena jäkligt billiga så köp så mycket som du har råd med
Nej tacka vet jag textbaserad konsol i Linux.
Har inte gått över till Vista än då det är onödigt resurskrävande.
Har hjälpt några kollegor att installera och konfigurera Vista och mitt intryck av det är att det har blivit för rörigt och segt.
Jag förstår inte hur datortillverkare kan skicka med Vista på en PC som endast har 512 MB RAM.
Jag skulle nog rekommendera minst 2 GB RAM och i dagsläget är minnena jäkligt billiga så köp så mycket som du har råd med

Nej tacka vet jag textbaserad konsol i Linux.
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Köpte bara en gb till då jag kör på ett hybridkort som har nya 775sockel och gamla AGP, DDR minnen.. så jag skall byta ut skiten inte så prioriterat ännu så det fick bli ett par matchade ddr minnen.. hittade vista edition moderkort med inbyggt flaschminne, ny funktion i vista att man kan ta en minnespinne och använda som minneshjälp. och tydligen skall det lära sig vad man oftast gör åxå så det laddas in i minnet vid uppstart...
Läste att minsta datorkrav på ultimate var 1gb ram och 1ghz cpu..funkar nog till att surfa med men inte något annat..
Läste att minsta datorkrav på ultimate var 1gb ram och 1ghz cpu..funkar nog till att surfa med men inte något annat..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Re: Windows Vista
Man kan inte jämföra ram-minnes användningen helt mellan vista och xp. Vista cachar filer som används ofta i ram-minnet för att inte behöva leta rätt på dem när de behövs, det innebär teoretiskt att man lämnar bara lite plats för filer som används sällan och program som körs ofta startar blixtsnabbt.. Men det är väl bara i teorin det funkar såTony wrote:Hur många kör med det? installerade ultimate nyss, första intrycket snyggt men suger ram som satan,inte så konstigt när man tex kan ha en video som bakrunds"bild" använder ca 62%av 1gb då jag inte gör något...så jag beställde 1gb till så fort vista kom in i burken..

Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Re: Windows Vista
därför man behöver sjukt mycket ram minne till vista..Joakim16v wrote:Man kan inte jämföra ram-minnes användningen helt mellan vista och xp. Vista cachar filer som används ofta i ram-minnet för att inte behöva leta rätt på dem när de behövs, det innebär teoretiskt att man lämnar bara lite plats för filer som används sällan och program som körs ofta startar blixtsnabbt.. Men det är väl bara i teorin det funkar såTony wrote:Hur många kör med det? installerade ultimate nyss, första intrycket snyggt men suger ram som satan,inte så konstigt när man tex kan ha en video som bakrunds"bild" använder ca 62%av 1gb då jag inte gör något...så jag beställde 1gb till så fort vista kom in i burken..

Jappchh wrote:Dreambox?Tony wrote:skulle vara kul att kunna lite linux programering har ju en satellitmottagare som är linux programerad.....