3.0-liters rak 6:a med lättrycksturbo
Moderator: Forumpolisen
3.0-liters rak 6:a med lättrycksturbo

V70 T6 AWD (285 hk)
Motortyp: 3 liters rak sexcylindrig bensinmotor med lättrycksturbo.
285 hk vid 5000 varv.
Max vridmoment: 400 Nm vid 1500 varv.
0-100 på 7,2 sekunder.
Toppfart: 245 km/h
Bränsleförbrukning, liter/100 km: 11,3 (automatlåda)
Transmission: Sexstegad Geartronic automatlåda med sportläge.
NICE

But not so nice price

Annars lite dyrare för icke-volvoanställda...runt 449 000 kr.

Härlig för att vara en Volvo! Snygg inredning, skön skinninredning (men stolarna i Mégane CC och Mégane Sport sitter man goare i tycker jag).
Bekvämt med el-inställning av stolarna. Man sitter bra (tom jag som inte är så lång) och sikten är helt OK. Cool finess med digitalkamera i backspeglarna som varnar för fordon i döda vinkeln. Trevlig miljö över huvudtaget. Fräckt navigationssystem (RTI) som kom upp ur intrumentpanelen. Parkeringshjälp både fram och bak (om man nu inte är nån fena på att ratta rätt och vill slippa skrapmärken

När det gäller säkerheten fanns det följande:
ABS - låsningsfria bromsar
DSTC - antisladdsystem
EBA - panikbromsassistent
EBD - elektronsik bromskraftsfördelning mellan fram och bakhjul
Fästöglor för barnstol, bak
Förberedd för ISOFIX-fästen
Första förbandskudde
IDIS - Intelligent driver information system
Krockgardin, IC (infalable curtain) Skydd mot huvudskador
Elmanövrerad parkeringsbroms
Krockkudde förar och passagerarplats
Nackskydd på alla 5 platserna
Sidokrockkuddar i framstolarna
SIPS - Sidokollisionsskydd
Underglidningsskydd i stolar och baksäte
WHIPS - whiplash protection system
Att köra: YES! Det händer verkligen saker när man trycker på gasen. Pressar man den i botten så ylar bilen

Provrundan gick alltför fort, man skulle vilja köra mera, och verkligen testa vad den går för.
150 på 90 väg är inget att skryta med, men accelerationen är det definitivt inget fel på.
Har ni chansen att testköra en V70 T6. Gör det. Bara för att ha något att jämföra med. Nya V70´n kommer säkert att göra succé som tjänstebil. Det vill till att nya Lagunan är minst lika vass och marknadsförs ordentligt. Ser fram emot att testa nya Lagunan och se om man blir lika glatt överraskad av den som av en "sketen volvo"

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Jolle_Pborn
Komer få glädjen att köra en ny V70 strax då far ska beställa en. Det blir inte någon T6:a men en 3.2 Awd med 238hk som ska beställas snart. Övertalade han att ta en med svart metallic, tonade rutor och sedan blir det nya cromade fälgar till sommaren
Tror nog att det kan bli ganska snyggt...

Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Tyckte först att den nya V70 var ful, men jag får nog lov att ändra mig nu efter att ha sett den på närmare håll och provkört den.
Är helt övertygad om att din far kommer att bli nöjd
Du med
238 hk räcker gott och väl.
Studerade PDf:n om nya Lagunan. Hoppas det kommer fler tuffare motoralternativ till nya Lagunan - 170 hk bensinmotor det värsta. Det räcker inte långt om man vill sälja in sig och locka kunder att välja Renault som tjänstebil.
Är helt övertygad om att din far kommer att bli nöjd

Du med

Studerade PDf:n om nya Lagunan. Hoppas det kommer fler tuffare motoralternativ till nya Lagunan - 170 hk bensinmotor det värsta. Det räcker inte långt om man vill sälja in sig och locka kunder att välja Renault som tjänstebil.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
volvos motorer imponerar inte på mig,drar sjukt mycket soppa i mitt tycke.kmfdm wrote:Tyckte först att den nya V70 var ful, men jag får nog lov att ändra mig nu efter att ha sett den på närmare håll och provkört den.
Är helt övertygad om att din far kommer att bli nöjd![]()
Du med238 hk räcker gott och väl.
nuvarande laguna finns med 205hk bensin och 175hk diesel,det kommer nog inte bli mindre i nya ..vet att 175hk diesel kommer...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Det är inte "värsting"motorerna som företag väljer i sina tjänstebilar.Tony wrote:volvos motorer imponerar inte på mig,drar sjukt mycket soppa i mitt tycke.kmfdm wrote:Tyckte först att den nya V70 var ful, men jag får nog lov att ändra mig nu efter att ha sett den på närmare håll och provkört den.
Är helt övertygad om att din far kommer att bli nöjd![]()
Du med238 hk räcker gott och väl.
nuvarande laguna finns med 205hk bensin och 175hk diesel,det kommer nog inte bli mindre i nya ..vet att 175hk diesel kommer...
Moderna företag prioriterar
-Säkerhet
-Miljö
-Ekonomi
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- Jolle_Pborn
Volvo drar mycket bensin, men man kan påverka förbrukningen själv lite också. När det gäller tjänstebilar...
http://www.privataaffarer.se/newsText.asp?s=pa&a=18042
http://www.privataaffarer.se/kalkyler/b ... egoryID=16
Här kan man roa sig med att kolla vad det kostar att ha tjänstebil. Olika märken. Tom Lamborghini
http://www.skatteverket.se/servicetjans ... 04918.html
Oftast är det upp till företaget vilken policy som gäller. Självklart är det många som vill ha med miljöaspekter. Att välja en billigare bil med en bensinsnål motor gynnar den som har tjänstebilen. Vill man ha en värstingmotor, och en bil med extra utrustning
så kan man alltid lägga till pengar själv. Det finns många som gör detta. Speciellt de som reser mer än 4-5000 mil per år. Förmånsvärdet påverkas givetvis beroende på vilken modell/motoralternativ man väljer.
Beräkning av bilförmån enligt 2007 taxering exklusive drivmedel kan ske enligt följande:
11 910 + 2,445% av nybilspriset + 9% av nybilspriset upp till 297 750 kr + 20% av den del av nybilspriset som överstiger 297 750 kr = bilförmån att deklarera.
Vissa förertag har olika villkor när det gäller milersättning. Vet att det finns företag som betalar runt 20 kr milen. Då kan man ju räkna ut själv vad det är mest lönsamt att ha som tjänstebil.
Säkerhet styr säkert val av bil.
Ekonomi likaså (men service, däck mm har man "gratis")
Miljön tänker nog inte alla på, men det kommer mer och mer.
http://www.privataaffarer.se/newsText.asp?s=pa&a=18042
http://www.privataaffarer.se/kalkyler/b ... egoryID=16
Här kan man roa sig med att kolla vad det kostar att ha tjänstebil. Olika märken. Tom Lamborghini

http://www.skatteverket.se/servicetjans ... 04918.html
Oftast är det upp till företaget vilken policy som gäller. Självklart är det många som vill ha med miljöaspekter. Att välja en billigare bil med en bensinsnål motor gynnar den som har tjänstebilen. Vill man ha en värstingmotor, och en bil med extra utrustning

Beräkning av bilförmån enligt 2007 taxering exklusive drivmedel kan ske enligt följande:
11 910 + 2,445% av nybilspriset + 9% av nybilspriset upp till 297 750 kr + 20% av den del av nybilspriset som överstiger 297 750 kr = bilförmån att deklarera.
Vissa förertag har olika villkor när det gäller milersättning. Vet att det finns företag som betalar runt 20 kr milen. Då kan man ju räkna ut själv vad det är mest lönsamt att ha som tjänstebil.
Säkerhet styr säkert val av bil.
Ekonomi likaså (men service, däck mm har man "gratis")
Miljön tänker nog inte alla på, men det kommer mer och mer.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
visst man väljer något annat märke, skulle jag valt tjänstebil skulle det utan att blinka blivit en BMW diesel... kung på fläskiga dieslar som drar litekmfdm wrote:Volvo drar mycket bensin, men man kan påverka förbrukningen själv lite också. När det gäller tjänstebilar...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Tony wrote:visst man väljer något annat märke, skulle jag valt tjänstebil skulle det utan att blinka blivit en BMW diesel... kung på fläskiga dieslar som drar litekmfdm wrote:Volvo drar mycket bensin, men man kan påverka förbrukningen själv lite också. När det gäller tjänstebilar...

Fast själv skulle jag inte må dåligt av en Maserati Grand Sport Spyder

Sorry Ärtan, you know I love you forever

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Jolle_Pborn
Lotus - inte helt felJolle_Pborn wrote:Min dröm och troligen min nästa bil blir en sådan:
Varför? Jo närmare motorcykelåka blir svårt att komma, och på en motorcykel kör jag säkert bara ihjäl mig på...

Svänger den lika bra som Clion?
En Lotus Elise har jag redan

Men en Exige eller Elise kommer efter Maseratin.
När det gäller bränsleförbrukning å Volvo - Såg förresten i nya Bilsport att nya V70´n kommer med motor som är relativt bränslesnål. Det finns hopp om att Volvo kan göra bilar som drar mindre soppa åxxå.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Ta en titt på aerial atomJolle_Pborn wrote:Min dröm och troligen min nästa bil blir en sådan:
Varför? Jo närmare motorcykelåka blir svårt att komma, och på en motorcykel kör jag säkert bara ihjäl mig på...
Lite extrautrustad:
http://www.motorcities.com/media/image/ ... K-640.jpeg
Standard typ:
http://www.wrightspeed.com/images/X1-front-34-high.jpg
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014