Returfjäder till Kopplingspedal

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
potatoking

Returfjäder till Kopplingspedal

Post by potatoking »

Min returfjäder gick av på min Laguna 03 - döm om min förvång när Renault säger att denna INTE finns som reservdel utan måste man måste byta hela pedalstället till en nätt kostnad av 1900:- + arbete. Är det ingen som har löst detta själv eller är jag ensam om att denna fjäder har gått av?
Fritte Jensen
Stefan Karlsson

Re: Returfjäder till Kopplingspedal

Post by Stefan Karlsson »

potatoking wrote:Min returfjäder gick av på min Laguna 03 - döm om min förvång när Renault säger att denna INTE finns som reservdel utan måste man måste byta hela pedalstället till en nätt kostnad av 1900:- + arbete. Är det ingen som har löst detta själv eller är jag ensam om att denna fjäder har gått av?
Min Laguna II 2.0T 2003 blev inkallad på kampanj i januari i år för just returfjädern i kopplingspedalen. De bytte då hela paketet, inklusive kopplingens hydraulcylinder, på garantin. Har de inte gjort det jobbet på din? :?: Men pedal fastnade i golvet ibland, och fick lyftas upp igen. :?
/Stefan Karlsson
Laguna 2.0T 2003
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Samma här, bytt på kampanj... Visst är det ett fint namn på ett garantijobb, "Kampanj", ungefär som om det var på rea :lol:
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
wegen

Post by wegen »

Jaha, och så sade det "tjong" så gick min fjäder av.
Men kopplingen fungerar fortfarande. Märker ingen större skillnad faktiskt.
Men när jag tittar upp in under pedalstälet så är fjädern av.
Gör den inte större nytta än så? Den sitter ju en annan "huvudfjäder" där också ser det ut som....
Johan Wegerstam - Göteborg
Laguna 1.8 16V -99, Laguna II 2.0T -04
Post Reply