Bränsletryck
Moderator: Forumpolisen
Bränsletryck
Som känt har jag problem med insprutningen på en av mina R30 TX.
Är allt som det ska, kör huvudbränslepumpen upp trycket till 5 bar och slutar att pumpa innan man startar motorn.
På denna R30 TX och en annan R30 TX fungerar inte denna säkerhetsfunktion, pumparna går hela tiden.
Misstänker att detta har med att, den bil jag försöker få ording på är svårstartad, skitsvårt när motorn är varm.
Finns det någon bränsletrycksguru här på forumet som vet hur allvarligt detta fel kan vara och vilka komponeter som kan skadas?
Är allt som det ska, kör huvudbränslepumpen upp trycket till 5 bar och slutar att pumpa innan man startar motorn.
På denna R30 TX och en annan R30 TX fungerar inte denna säkerhetsfunktion, pumparna går hela tiden.
Misstänker att detta har med att, den bil jag försöker få ording på är svårstartad, skitsvårt när motorn är varm.
Finns det någon bränsletrycksguru här på forumet som vet hur allvarligt detta fel kan vara och vilka komponeter som kan skadas?
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
det är väl returledning på en sån ?? bränsletrycksregulatorn skall styra motornsbränsle tryck, så även om pumpen ger mycket skall inte motorn få för mycket... om det ser ut så på ett stenålderssprut vet jag inte men borde göra så...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Returledning finns.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Bosch K-jetronik
System tryck- motor kall eller varm 4,5-5,2 bar
Styrtryck, kontroll varmkörningsregulator - utgångsläge kall motor
1 slå på tändning,
2 efter 3 minuter skall trycket stigit till 2,7-3,1 bar med motorn frånslagen.
3 styrtryckskontroll med motor på tomgång 3,4-3,8 bar
4 vid start av varm motor får styrtrycket inte överstiga 3,5-4 bar
System tryck- motor kall eller varm 4,5-5,2 bar
Styrtryck, kontroll varmkörningsregulator - utgångsläge kall motor
1 slå på tändning,
2 efter 3 minuter skall trycket stigit till 2,7-3,1 bar med motorn frånslagen.
3 styrtryckskontroll med motor på tomgång 3,4-3,8 bar
4 vid start av varm motor får styrtrycket inte överstiga 3,5-4 bar
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem