Vad leta efter vid köp av Floride?

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
wigert
Posts: 3
Joined: 05 Jul 2005, 21:20
Location: Sweden

Vad leta efter vid köp av Floride?

Post by wigert »

Hej,

Jag är en händig person men inte någon bil-freak, kan ni hjälpa mig med tips vad jag skall leta efter vid köp av en Floride? Kända fel, utrustning, bra-att-ha osv tas tacksamt emot!

Peter
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Leta efter rost. de kan rosta överalltkolla skärmar.innerskärmar (det du ser när du öppnar huvarna) trösklar tvärgående balkar under.

Mekaniskt brukar det inte vara något problem (den dela som bekant mekanik med Dauphine, är det en S så delar den med R8) om motorn går utan bekymmer och knack så är det nog ingen fara. kolla så att bromsar går rakt.

Kolaa så att den är komplett Specifika Floride grejor är dyra (för att vara renault :D säkerligen billigt om man jämför med något annat märke 8) )
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Som mange säger, leta efter rost och rost, nya karrosserigrejor kan vara svåra (och dyra) att få tag i.

Mekaniken är enkel och vanligtvis inga problem med. Inte så svårt att hitta delar.

Kolla kylaren noggrant, konstruktionen med kylaren framför motorn gör att den kan bli överhettad om inte kylaren är i god kondition.
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
Post Reply